בועז ישראל יו"ר ארגון הקבלנים: "עליית מחירי הדירות הן בגלל ההצהרות של שר הבינוי ושר האוצר"



כנס הקבלנים הגדול של ארגון הקבלנים בירושלים התקיים בסוף השבוע האחרון בים המלח בהשתתפות שר הפנים גלעד ארדן שהודיע מעל הבמה על 3 חידושים, כמו כן יו"ר ארגון הקבלנים האשים את שר הבינוי והאוצר בעליית מחירי הדירות

בכנס גדול של ארגון הקבלנים בירושלים והסביבה בשיתוף עם ארגון הקבלנים של באר שבע שנערך בסוף השבוע האחרון במלון רויאל רימונים בים המלח, השתתפו למעלה מ-300 קבלנים ובני משפחותיהם.

בין המכובדים שנטלו חלק בכנס, ניתן היה למצוא את: שר הפנים גלעד ארדן, השופטים בדימוס עזרא קמא ויצחק מילנוב, מ"מ ראש עירית ירושלים קובי כחלון, הכתב המדיני של ערוץ 10 אלון בן דוד, יועץ האסטרטגיה והתקשורת ליאור חורב, אמנון כהן רשם הקבלנים, גדי מארק מנהל אגף בכיר תקצוב ובקרה במשרד הבינוי, ראשי התאחדות בוני הארץ – סגני הנשיא רוני בריק, יוסי לוינסקי והמנכ"ל עו"ד אליאב בן שמעון, יו"ר ארגון הקבלנים של ירושלים והסביבה בועז ישראל, יו"ר ארגון הקבלנים של באר שבע אלי אביסרור ומנכ"ל ארגון הקבלנים של ירושלים יוסי שכטר.

בחלק האומנותי נהנו הקבלנים מהופעות של הזמרים איציק קלה ועינת שרוף והופעת סטנד אפ של שמעון רגב.

בועז ישראל יו"ר ארגון הקבלנים בירושלים והסביבה שפתח את הכנס, ציין שהסיבה העיקרית לעליית מחירי הדירות הן ההצהרות של שר הבינוי ושר האוצר שפנו לרוכשים לא לרכוש דירות ולהמתין לתכנית מע"מ 0 ומחיר מטרה שלא יצאו לפועל בסופו של דבר. ישראל ציין שהמחירים לצערו לא ירדו גם בעתיד הקרוב בירושלים בשל מחסור רב בקרקעות זמינות. יו"ר הארגון קרא לקבלני הביצוע והתשתיות להקפיד ולבחון בדייקנות את הצעות המחיר שאתם מגישים למכרזים על מנת שלא תפגעו כלכלית.

ישראל ביקש ממשלת ישראל ומהשר ארדן שיפעל שהתשלומים של מזמיני העבודה ישולמו בזמן.

שר הפנים גלעד ארדן הודיע מעל במת הנואמים בכנס על 3 חידושים:

1. וד"ל תמ"א 38 יעקוף את ראשי הערים וייתן היתרי בנייה באופן ישיר לקבלנים.

2. המטרה בשנת 2015 להגדיל את מספר אישורי תכניות לבנייה מ-60000 בשנת 2014 ל- 80000.

3. הקמת צוות רפורמה במשרדו שיקטין את הפער בארנונה בין מסחרי ותעסוקה לבין דירות. עבודה זו תושלם רק אחרי הבחירות, בכדי שזה לא יתורגם לשוחד בחירות.

הכתב המדיני של ערוץ 10 אלון בן דוד נתן בכנס תמונה שחורה על מצבה של מדינת ישראל במזרח התיכון. לדעתו אין מקום שראש הממשלה ייסע לנאום בקונגרס בארצות הברית וישבור את הכלים עם הנשיא אובמה, מכיוון שיש לזכור שארצות הברית היא המדינה היחידה שנאמנה לישראל.

השופט בדימוס יצחק מילנוב אמר שעל מנת למנוע תביעות על ליקוי בנייה מרכשי הדירות, על הקבלנים לתכנן היטב ולבצע בדיוק בהתאם לתכנון. מילנוב מעדיף שהתכנון ייקח 10 שנים והבנייה שנה ולא הפוך.

גדי מארק מנהל אגף בכיר תקצוב ובקרה במשרד הבינוי הודיע שהמשרד מתחייב לפתח את המגרשים במהירות ככל הניתן ולהקדים את מסירת המגרשים לזוכה למעט עבודות אספקת חשמל ומים שהם באחריות הזוכה.

רשם הקבלנים אמנון כהן הודיע בכנס שבשנה הקרובה הוא מתמקד בעבודתו בטיפול בקבלנים לא רשומים. כהן המליץ לקבלנים הרשומים לא להעסיק קבלני משנה לא רשומים מכיוון שהוא מתכוון לפעול בחומרה כנגדם.

ראשי התאחדות בוני הארץ (ארגון הקבלנים הארצי) רוני בריק, יוסי לוינסקי ואליאב בן שמעון פירטו בכנס את פעילות ההתאחדות למען החברים הקבלנים. וציינו בתקווה שהם מעריכים שלאחר הבחירות תהיה תנופת בנייה רבה יותר מעכשיו.

בועז ישראל יו"ר ארגון הקבלנים בירושלים ויוסי שכטר מנכ"ל הארגון העניקו בכנס מגני הוקרה לשני חברה הנהלה על תרומתם ומסירותם למען החברים.

למר שלמה קול על היענותו לכל בקשה ועל הגדשת זמנו הרב לפעילות ציבורית למען הקבלנים.

למר אילן גורדו על הידוק הקשרים של הארגון עם קובעי המדיניות בישראל ועל יוזמתו להקמת קרן לסיוע לחברים קבלנים במצוקה.

גם המזכירה הוותיקה הגברת כרמלה קול קיבלה מגן הוקרה על תפקודה בארגון בירושלים במשך 40 שנה.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה