מסדר כנפיים



השבוע חגגנו בהתרגשות גדולה, 140 חניכים וחונכים מסניף ירושלים של תנועת הנוער ׳כנפיים של קרמבו׳ –תנועת הנוער היחידה לילדים ובני נוער עם ובלי צרכים מיוחדים, את טקס ׳מסדר הכנפיים׳ המסורתי של התנועה מאז היווסדו של הסניף, לפני כ-5 שנים

כנהוג בתנועה, במהלך הטקס הוצמד לחולצות המדים של כל פעילי התנועה ״אות כפיר״ (על שם כפיר קובי, החניך הראשון בתנועה) שהוא ׳סמל החזון׳ של התנועה. הטקס החגיגי ציין את ההצטרפות הרשמית של הפעילים לתנועה ואת סיום מערך "מורשת" המייצג את ערכי התנועה: ׳אני שייך׳, ׳אני יכול׳, ׳אני מוביל׳, ׳אני חבר׳, ׳אני אוהב׳, ׳אני ישראלי׳. הכנפיים שעל סמלי החזון מייצגים את מטרת פעילי התנועה, לפרוש כנפיים ולהוביל את בשורת השינוי החברתי.

האירוע החל בביצוע מרגש של פעילי הסניף לשיר "הדרך שלך" של עידן עמדי שבוצע בשפת הסימנים ולא השאיר עין אחת יבשה בקהל בו היו אשת נשיא המדינה נחמה ריבלין, ראש העיר ניר ברקת, ח"כ שולי מועלם ואופירה רותם, מנכ"ל 'כנפיים של קרמבו'.

אחד אחד עלו המכובדים לברך את פעילי הסניף שהתרגשו מהמעמד החגיגי, וייצגו בדבריהם, ערך אחר מערכי התנועה. אשת הנשיא העשירי נחמה ריבלין, שייצגה את הערך ׳אני אוהב׳ אמרה: ״מכובדי, אני מאוד אוהבת קרמבו, אך עוד יותר את האנשים ב'כנפיים של קרמבו', לכולנו יש מגבלה לפעמים נראית ולפעמים לא, אתם צעירי התנועה נותנים לנו תקווה לתיקון החברה, אתם מוכיחים את מהות האהבה ללא תנאים ומגבלות״.

ראש העיר ניר ברקת, המקפיד להיות נוכח בכל אירועי התנועה ומוכר מאוד ע"י הפעילים בסניף, התקבל במחיאות כפיים סוערות כשעלה לשאת את ברכתו. הוא פתח את דבריו ואמר: "התבקשתי לייצג את הערך ׳אני שייך׳. ראשית תודה על קבלת הפנים החמה ועל כך שאתם גורמים לי להרגיש שייך. אני יכול לומר כי כבוד גדול לירושלים שקמה תנועה כזו בעיר. 'אני שייך' אומר שכשאני צריך עזרה יש מי שיעזור לי. 'כנפיים של קרמבו' מגדילה את תחושות השייכות. אתם יצרתם פה תחושת שייכות עצומה לכולם. אני גאה בכם ומאחל לכם המון הצלחה בהמשך הדרך".

הח"כ שולי מועלם, שייצגה את הערך ׳אני ישראלי׳ הוסיפה: ״ישראלי זה לשבת כאן כולנו ביחד אתכם, ראש העיר ואשת נשיא המדינה ומנכ"לית התנועה, ולהרגיש כמו חברים. אנחנו רוצים לזכור גם את אלה שהצרכים המיוחדים שלהם נראים וגם את אלו שלא. מבחינתי 'כנפיים של קרמבו' זה שיא הישראליות״.

מנכ"לית התנועה אופירה רותם, שייצגה את הערך ׳אני מוביל׳ : ״ברור לחלוטין שכל מי שמגיע לתנועה נתרם ותורם, ביחד כולנו מובילים לחברה ישראלית טובה יותר, תודה לכן על הזכות להיות חלק מכם״.

בנוסף כל פעילי התנועה עלו לשיר את השיר ״הדרך שלך״ של עידן עמדי ולהציג אותו בשפת הסימנים.

שיא הטקס היה הסוף, בו כל פעילי התנועה קיבלו את סמלי החזון. הטקס היה מרגש עד מאוד ונתן לכולנו כוח להמשיך בהמשך השנה.

 תמונה: באדיבות דוברות העירייה 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה