צעיר נדקר בכיכר צה"ל: רה"ע ומאבטחיו השתלטו על הדוקר



פלסטיני דקר צעיר חרדי בכיכר צה"ל בסכין ראש העיר, ניר ברקת ומאבטחיו שהיו במקום השתלטו על הדוקר ותפסו אותו עד להגעת השוטרים. מבדיקה ראשונית עולה כי מדובר בצעיר כבן 18 שוהה בלתי חוקי. החשוד הועבר לחקירה

בשעה 17:34 נמסר למד"א מרחב י-ם על גבר שנדקר סמוך לכיכר ספרא לכיוון העיר העתיקה בירושלים . חובשים ופאראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי לגבר שנדקר בפלג גופו העליון במצב בינוני, הצעיר מפונה לבית החולים שערי צדק. מהמשטרה נמסר כי מבדיקה ראשונית מדובר בשוהה בלתי חוקי שככל הנראה דקר את הצעיר באמצעות סכין.
 
ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, השתלט בעצמו על מחבל, שניות ספורות לאחר שדקר בככר צה"ל ונטרלו אותו. ברקת סיפר כי "נסעתי עם הרכב סמוך לככר צה"ל כשפתאום הצוות שלי ראה בסמוך אלינו את מחבל עם סכין, קפצתי יחד עם המאבטח שלי מיד מהאוטו, הוא שלף עליו את הנשק ותפסנו יחד את המחבל עד להגעת המשטרה, ומיד טיפלנו בפצוע שלשמחתנו נפצע קל".
 

 פאראמדיק מד"א מורד סלמן שטיפל במקום סיפר : " כשהגענו ראינו צעיר כבן 27 מוטל על המדרכה בכיכר סמוך לפסי הרכבת ליד בניין העירייה עם פצע דקירה מדמם בפלג גופו העליון , הוא היה בהכרה מלאה וסיפר שהרגיש לפתע שדקרו אותו וכשהדוקר ניסה לדקור שוב הוא נאבק עם הדוקר ובעזרת מתנה לחתונה שהחזיק בידו מנע פציעות נוספות. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימום , מתן נוזלים ופינינו אותו במהירות לבית חולים כשמצבו מוגדר קל עד בינוני בהכרה מלאה ויציב".
ד"ר אריה יפה פרמדיק מתנדב של איחוד הצלה מסר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בצעיר שנדקר בבטנו וקיבל טיפול ראשוני ממתנדבי יחידת האופנועים של איחוד הצלה שהגיעו ראשונים לזירה לאחר טיפול רפואי ראשוני הדקור פונה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים כשהוא בהכרה ובמצב יציב".
שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, בעקבות הפיגוע היום בירושלים: "המאבק בטרור דורש נחישות, עוצמה ועמידה איתנה אל מול ניסיונות לפגוע בנו בכל מקום ולגרום לנו לוותר על נכסינו. פיגועי יחידים הם נדבך נוסף בניסיונות הפלסטיניים לשבש את חיינו, ואנו נילחם בהם ביד ברזל ובקור רוח כפי שעשינו עד כה, ולא באמצעות ויתורים וקיצורי דרך. אני מבקש לאחל החלמה מהירה לפצוע הפיגוע אברהם גולדשמיט ולשבח את התגובה המהירה של הנוכחים במקום, בהם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת".
ראש עיריית ביתר מאיר רובינשטיין ביקר אצל הפצוע, הרב אברהם גולדשמידט, תושב ביתר עילית שנדקר. רובינשטיין: "ר' אברהם הוא מיקירי תושבי ביתר, העוסק בצרכי ציבור באמונה. ברור שזכות בנין בית המדרש הגדול ׳בית מאיר׳ בשכונת התמר בביתר, שר׳ אברהם כ"כ מתעסק בזה, הגנה וסוככה עליו, שיצא בניסי ניסים ממש".
 
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה