חשד: מכרו קברים של המדינה



הותר לפרסום: נעצרו שלושה חשודים תושבי ירושלים, שהשתלטו על קרקעות בהר המנוחות ומכרו אותן כחלקות קבורה פיראטיות תוך העלמת ההכנסות מהעסקאות. אחד מהחשודים היה חבר במוצעת העיר ירושלים

היום (יום ג') הותר לפרסום כי בתום חקירה מורכבת ואינטנסיבית המתנהלת מזה מספר חודשים ביחידת ההונאה של משטרת מחוז ירושלים בשיתוף חקירות מס הכנסה ירושלים ברשות המסים, נעצרו בתאריך אתמול , 3 תושבי ירושלים, החשודים כי במשך שנים פלשו לקרקעות בהר המנוחות שאינן מיועדות לקבורה, קרקעות ציבוריות וכאלו אשר הוקצו לחברת קדישא בהר המנוחות, יצרו תשתיות חלקות קבורה פיראטיות ומכרו את החלקות בעשרות אלפי שקלים.

ראשיתה של החקירה בתלונה שהוגשה ביחידת ההונאה ע"י מועצת בתי העלמין במשרד לשירותי דת לפיה החשודים השתלטו על קרקעות חברות קדישא ושטחים ציבוריים שכלל לא הוקצו לקבורה בהר המנוחות,  וביצעו קבורה של נפטרים שלא כדין תוך שמציגים עצמם כחברת קדישא.

בנוסף , הוגשו ביחידת ההונאה 6 תלונות נוספות ע"י אזרחים שטענו כי החשודים מכרו להם חלקות קבורה בהר המנוחות בעשרות אלפי שקלים שבהן קברו את יקיריהן כאשר בפועל התברר למתלוננים כי מדובר בקרקעות שאינן מיועדות לקבורה ושלחשודים לא היה רישיון למכירתן. עוד ציינו המתלוננים כי על אף דרישתם לא קיבלו קבלות ולא תעודות על רכישת חלקות בחיים.

כאמור, חוקרי יחידת ההונאה עצרו בתאריך אתמול  - 3 חשודים בשנות ה-50-60  לחייהם, תושבי ירושלים : שמואל יצחקי, בלישה שאול, וחשוד שלישי . וכן כנגד חשוד נוסף שנמלט לחו"ל הוצא צו מעצר.

מהחקירה עולה כי מאז שנת 2005 החשודים, שהיו מוכרים כמי שעוסקים באספקת חלקות קבורת שדה בהר המנוחות ואף נהגו להציג עצמם כ'חברת קדישא צוקים', היו נענים לפניות של אזרחים המבקשים לקבור את יקיריהם בהר המנוחות ומציעים להם חלקות קבורה, שעפ"י החשד, אינן מיועדות לקבורה, וזאת תמורת תשלום של בין 45,000-90,000 ₪. את התשלום היו דורשים מראש לפני הקבורה בפועל ובמזומן.

כמו כן לא הנפיקו קבלות/חשבוניות תמורת התשלום.

עוד עולה מהחקירה כי החשודים אף מכרו למשפחות שכולות שטרי רכישה לקבורה בחיים (עתידיים) בעשרות אלפי שקלים, תוך שהם מבטיחים כי חלקות הקבורה האמורות ישמרו בעבורם, כאשר בפועל החלקות כלל נשמרו ובחלקן אף נקברו אחרים.

בחיפוש שבוצע בדירת אחד החשודים אותר סכום כסף מזומן על סך כ- 500,000 ₪ שהוסתר בתוך גרביים בארון בגדים , כמו כן נתפסו מסמכים ותעודות קבורה לא חוקיות.

את הכסף שקיבלו החשודים הפקידו, עפ"י החשד, בחשבונותיהם הפרטיים ובחשבונות המופיעים על שם בני משפחותיהם, רכשו רכוש עבור שימושם הפרטי והשקיעו בעסקים פרטיים אחרים.

במקביל לחקירה המשטרתית מתנהלת כנגד החשודים חקירה של רשות המסים בחשד להעלמת הכנסות, רישומים כוזבים, השמטת הכנסות ורכוש מהדוחות וביצוע עסקאות ללא הוצאת חשבוניות.

בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרם של שניים מהחשודים: יצחקי שמואל ובלישה שאול עד ליום חמישי. לגבי החשוד השלישי טרם התקבלה החלטת בימ"ש.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה