סערה סביב תחנת המוניות הירושלמית "מוניות הפסגה"



בראיון לרדיו ירושלים הגיב הבוקר (יום ג') מנהל תחנת מוניות הפסגה, איציק אליהו לטענות כי התחנה בבעלותו אינה מעסיקה ערבים ומעסיקה רק יוצאי צבא ואמר "אנחנו לא גזענים, אנחנו מקבלים כל אחד ואני לא מבין על מה המהומה"

אתמול (יום ב') פורסם בגל"צ כי התחנה המדוברת, 'מוניות הפסגה' מעסיקה רק יוצאי צבא ואינה מעסיקה ערבים. עוד פורסם כי משרד הכלכלה יבדוק את התנהלות תחנת המוניות. נציבות שוויון ההזדמנויות בעבודה של משרד הכלכלה הודיעה שתפעל לבירור העניין מול חברת "מוניות הפסגה".

בתכנית 'רצון חופשי', בהגשת אבי רצון, ברדיו ירושלים, אמר הבוקר (יום ג') מנהל התחנה, איציק אליהו "אנחנו לא גזענים, אנחנו מקבלים כל אחד. לדוגמא יש אצלנו ערבי שנרשם ואנחנו נקבל אותו ברגע שיתפנה מקום. אני לא מבין מה כל המהומה הזו. אני חושב שמוציאים מהעניין את הקשרו, מאתמול אני מקבל טלפונים כאילו מה עשינו. וזה לא היה ולא נברא. אנחנו משרתים את הציבור 40 שנה ואין דבר כזה, זה פשוט סערה בכוס מים".

אתמול בנאום בכנס ועידת המלונאים תקף שר החוץ, אביגדור ליברמן את הטענות נגד התחנה וכתב

בפייסבוק "שמעתי שהנציבות הדגישה ש״אי-העסקת ערבים או הצבת שירות צבאי מלא כתנאי להעסקה מנוגדת לחוק״. אני אומר שזה בהחלט סביר ואף רצוי להעדיף יוצאי צבא ואם הפרשנות היא
שזה מנוגד לחוק - אז נשנה את החוק. מי שבאמת מחוייב להבטיח שוויון הזדמנויות צריך להעדיף בחור או בחורה שהלכו ושירתו שלוש שנים בצבא או בשירות לאומי, כשבאותו זמן מישהו אחר למד באוניברסיטה או עבד והרוויח כסף וכבר יש לו יתרון יחסי על מי ששירת את המדינה. העדפה של יוצאי צבא לא צריכה להיות מילת גנאי. מי ששירת את המדינה בהחלט צריך לקבל עדיפות על-פני מי שלא, ואני לא מדבר רק על ערבים, אלא על כל מי שלא תורם למדינה. מי שנותן - מגיע לו גם לקבל״.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה