נוהל חדש בהדסה עין כרם: העברת מידע מרופאי המשפחה אל המיון



רופאי המיון החלו לקיים קשר עם רופאי המשפחה של הילדים המפונים אליהם. מנהל היחידה לרפואה דחופה ילדים בעין כרם, ד"ר עודד פוזננסקי: "המהלך מוכיח את עצמו בדיון רפואי מעמיק, עדכון הדדי ושמירה על הרצף הטיפולי וכן משפר את הטיפול הכולל לו זוכה הילד"

חשיבותו של הקשר בין הרופא בחדר מיון לילדים לבין רופא הקהילה, אשר מכיר את הילדים ואת הרקע הרפואי המשפחתי שלהם, הוא שהביא את מנהל המרכז לרפואה דחופה ילדים בהדסה עין כרם ליזום נוהל חדש וייחודי, במסגרתו יוצר הרופא קשר טלפוני עם הרופא בקהילה עוד במהלך שהות הילד במיון.

"התחלנו בנוהל בחודש האחרון והוא כבר מוכיח את עצמו", מספר ד"ר פוזננסקי, מנהל מיון ילדים בהדסה עין כרם, אשר בעברו ניהל מרכז גדול לבריאות הילד בעיר לוד.

"לא תמיד אנו יודעים לפרטי פרטים את הרקע המשפחתי והרפואי, ולמרות שאנו כמובן מתשאלים את ההורים ושואבים את כל המידע הרפואי על הילד, הרי שעדיין קיימת לפעמים אינפורמציה נוספת שההורה לא מבין כמה שהיא חשובה או שלא ניתן לתארה בכתובים.

לכן מעבר לכל השאלות המופנות להורים אנו דואגים ליצור קשר עם רופא הקהילה, לעדכן בדבר הגעת הילד למיון וכמובן להעמיק ולשתף אותו במצבו של הילד ובטיפול הדחוף בו".

ד"ר פוזננסקי מספר שהקשר שנוצר עם רופאים בקהילה מצוין ונמשך אף מעבר לשיחת טלפון על ילד זה או אחר. נוצר כר נרחב של שיתוף פעולה בין הגורמים המטפלים בילד.

"העברת מידע בשני הכיוונים הינה הכרחית ורק תסייע בכל הטיפול הכולל בילדים בשגרה ובעת מחלה המחייבת הגעה לבית החולים", מדגיש פוזננסקי.

בתמונה בגוף הכתבה: ד"ר עודד פוזננסקי, מנהל מלר"ד ילדים, הדסה עין כרם, תמונות באדיבות דוברות הדסה. 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה