מכינה קדם צבאית חדשה בירושלים



עיריית ירושלים השיקה היום (יום ג') את הקמתה של המכינה הקדם צבאית החדשה בעיר מכינת "רוח נכון" בשכונת מוסררה. המכינה החדשה תהיה השישית הפועלת בירושלים ותצטרף למכינת "בית ישראל" בגילה ולמכינה "הירושלמית" שבקרית יובל, ולמכינות קדם – צבאיות נוספות הפועלות בעיר

אגף חברה של עיריית ירושלים, צעירים במרכז ובית המדרש אלול קיימו היום (ג') כנס מכינות שכלל לימוד סביב עשיה ירושלמית ומפגש ושיחה עם ראש העיר באולם מועצת העיר. 

 בכנס הושקה מכינת "רוח נכון"  וראש העיר, ניר ברקת הכריז על פתיחת תחום המכינות הקדם צבאיות בעיר תחת בית נחמיה- המרכז הרשותי להכנה לצה"ל של אגף חברה ונוער והקמת פורום ראשי המכינות הירושלמיות.

המכינה החדשה תהיה השישית הפועלת בירושלים ותצטרף למכינת "בית ישראל" בגילה, למכינה "הירושלמית" שבקרית יובל, ולמכינות קדם – צבאיות נוספות הפועלות בעיר.

 המכינה החדשה אושרה על ידי האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון מתוך כ-15 מכינות שונות ברחבי הארץ, הודות למאמצי ראש העיר ניר ברקת למשוך לירושלים צעירים לפני גיוס ולשלבם בפרויקטים בשכונות העיר.

בשנת תשע"ה פועלות בעיר 6 מכינות מעורבות לדתיים ולחילונים. חציין מכינות חצי-שנתיות, המיועדות לאוכלוסיות מיוחדות: מכינת "חברותא" של מכון הרטמן הפועלת בקטמון המשותפת לבני הארץ ולבני ארה"ב, מכינת "הראל" הפועלת בחוות הנוער הציוני ומיועדת לעולים דוברי רוסית בוגרי נעל"ה ומכינת אחריי שבגילה לבוגרי מסגרות אחריי מרחבי העיר. נוסף עליהם פועלת המכינה "הירושלמית" בקרית יובל של עמותת טנא-ירושלמי, מכינת "בית ישראל" של הקיבוץ העירוני בגילה וכעת הצטרפה מכינת רוח נכון הפועלת במרכז הצעירים שבמוסררה.

מאז תחילת הקדנציה הראשונה של ברקת ובעידודו, צמחו מספר המכינות בעיר מ-1 ל- 6, מתוכן שלוש מכינות שנתיות רשמיות.

ראש העיר, ניר ברקת: "הקפיצה במספר המכינות הפועלות בעיר בשנים האחרונות הינה הצלחה חסרת תקדים. הקמתה של מכינת 'רוח נכון' ופריחת המכינות הקדם-צבאיות בירושלים היא עדות לאטרקטיביות של העיר בעיני צעירים וביטוי אמיתי לציונות, כיאה לבירת ישראל. אני מודה למשרד הביטחון על ההכרה במכינה ומברך את כלל המכיניסטים הפועלים בעיר."

המכינות הקדם צבאיות עוסקות בלימוד מעמיק של ציונות, יהדות, היסטוריה ופילוסופיה, לצד הכנה משמעותית לצה"ל והתנדבות בקהילה. המכינות תורמות לבתי הספר, למינהלים הקהילתיים ולנוער בשכונות בהן הם פועלות. מכינת בית ישראל והמכינה הירושלמית כבר הצמיחו קבוצות בוגרים והן מייצרות קהילות-חיים בשכונה.

מכינת 'רוח נכון' פועלת במרכז לצעירים בשכונת מוסררה בירושלים. במחזור הראשון של המכינה לומדים כ-30 חניכים ובימים אלו מגייסת המכינה את החניכים למחזורה השני של המכינה. המכינה שמה דגש על שילוב של יצירה ורוח יחד עם הכנה משמעותית לצה״ל. בנוסף המכינה כרגע מגייסת תלמידים מחו״ל לתכנית מסע שתפעל במקביל למכינה. כאמור רק לאחרונה קיבלה המכינה הכרה רשמית של משרד הביטחון ומשרד החינוך.

 ראש מכינת 'רוח נכון' דניאל הלוי: "מכינת רוח תפעל לחיזוק האוכלוסייה הצעירה בעיר תוך דגש על שילוב יצירה ורוח לצד הכנה משמעותית לצה"ל. אנו מודים לראש העיר אשר יחד עם יועצו אלדד וייל וראש רשות הצעירים יורם ברוורמן פעלו למען ההכרה במכינה."

 

תמונות: ג'קי לוי באדיבות דוברות העירייה


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה