הצעירים ייקבעו את העתיד בירושלים



רשות הצעירים של עיריית ירושלים בשיתוף מרכז הצעירים, תקיים היום (יום ד') כנס ראשוני וייחודי שיעסוק בפיתוח המשפחות הצעירות בירושלים

הכנס מהווה נקודת שיא בתהליך שיתוף המשפחות הצעירות בירושלים בגיבוש התכנית האסטרטגית בעיר, וישתתפו אנשי מקצוע עירוניים, גורמים מובילים בחברה האזרחית בירושלים (מינהלים קהילתיים, ארגוני צעירים, פעילים חברתיים ועוד) וכמובן גם נציגים של המשפחות הצעירות.

הכנס הוא גם נקודת הפתיחה לשלבים הבאים בתהליך בנית התנכית העירונית למשפחות צעירות כאשר במהלכן יוקמו צוותי עבודה יעודים לגיבוש החלטות ותכניות פעולה.

לקראת הכנס נפתח אתר התייעצות מקוון במסגרתו מוזמן הציבור להביע את דעותיו בנוגע לתחומים שונים המרכיבים את סדר היום של המשפחות בשכונותיהם ובעיר בכלל. כלל ההתייחסויות שיועלו מהשטח ירוכזו לתובנות בסוגיות שונות הקשורות לצרכים של המשפחות הצעירות, וישולבו בתוכניות העבודה העירוניות.

במהלך הכנס יתקיים פאנל של "לומדים מהצלחות" ויוצג חזון ראש העיר לחיזוק המשפחות הצעירות העיר. כל משתתפי הכנס ייקחו חלק בקבוצות עבודה בנושאים שונים כגון: הגיל הרך, תרבות ופנאי, גני משחקים ופארקים ציבוריים, מרחב ציבורי-קהילתי, קהילתיות ומעורבות, מערכת חינוך איכותית ותקשורת קהילתית וקשר עם התושב.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת "הצעירים שחוזרים להאמין בירושלים ובוחרים להקים בה את משפחתם הם הדבר החשוב ביותר לעתיד העיר ולכן החלטנו להתייעץ אתם ישירות איך להפוך את ירושלים לעיר הטובה ביותר עבורם. אנו רואים במשפחות הצעירות כמפתח להתפתחותה של העיר ירושלים בתחומים רבים, והן שיבטיחו את שגשוגה ואת עתידם של ילדינו. בשנים האחרונות העירייה השקיעה משאבים רבים בפיתוח תשתיות ומגוון פעילויות בשכונות וברחבי העיר לטובת המשפחות הצעירות."

חנן רובין, מחזיק תיק הצעירים, המשפחות והסטודנטים: "ההחלטה לקיים את כנס הצעירים בנושא המשפחות הצעירות היא החלטה משמעותית המשקפת שינוי תפיסה עירוני שאנו עובדים עליו קשה בשנה האחרונה בכל הקשור לאוכלוסיית המשפחות בעיר - והשקעה רחבה בהן כדי לאפשר להן איכות חיים גבוהה. כמו כן לראשונה פתחנו מערכת שיתוף ציבור אינטרנטית כדי לבסס את תוכנית העבודה בנושא המשפחות על דגשי הציבור ואני מזמין את כולם להשתתף. בין אם מדובר במהפכה המתוכננת לפארקים הציבוריים או בחינוך, וכמובן בכל נושא אחר - המשפחות הצעירות סוף סוף על המפה." 

בירושלים 30% מהמשפחות הן משפחות צעירות, לכן החליטה העירייה לשים דגש מרכזי על תחום המשפחות הצעירות בכדי לתת את המענה המיטבי אשר ישפר את חייהם בתחומים העיקריים המעסיקים אותם בשכונות השונות ברחבי העיר.

המשפחות והקהילות הצעירות הן הלב הפועם של ירושלים והמנוע שלוקח את העיר קדימה ומבטיח את עתידה.

מרכז הצעירים של עיריית ירושלים מוביל בשנים האחרונים פרויקטים ייחודיים בשכונות השונות על מנת להפוך אותן לאטרקטיביות למשפחות צעירות. הפרויקטים מובלים בשותפות עם המשפחות הצעירות בשכונות המעלות את הצרכים מהשטח הן באמצעות מיפוי צרכים, השתתפות בפורום משפחות צעירות שכונתי והן באמצעות קשר שוטף עם רכז המשפחות הצעירות השכונתי.

בשנים האחרונות יזמו תושבי השכונות פרויקטים שונים בשיתוף העירייה: הקמת אתר לגיל הרך בשכונות יובלים (אתר יובלולים), הקמת בתי ספר בהובלת ההורים (קשת תלפ"ז, אפרתה תלפ"ז), כניסה להנהלות המנהלים הקהילתיים (הגבעה הצרפתית, גוננים, תלפ"ז), הקמת קבוצות הורים, פרויקט בייביסיטר, פרויקט צילום להאדרת נשים, שדרוג שפ"פים ועוד. כמו כן הופקו פסטיבלים ואירועים קהילתיים שכונתיים: מסיבת חומוס, פיקניקים שכונתיים, ספורט במרחב הציבורי, אירועי חגים וטיולים שכונתיים , פסטיבל המפלצת מתעוררת, אביב בקטמונים, הופעות מוזיקה בבתי תושבים ועוד.

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה