תיכון פסגת זאב בירושלים זכה במקום הראשון בתחרות סרטים



במסגרת האירוע, תלמידי כיתות י"ב מכל רחבי הארץ הציגו תסריטים ורעיונות לסרטים עלילתיים וסרטי תעודה, המוגשים כפרויקט גמר לבגרות כחלק מלימודי התקשורת והקולנוע, בפני חבר שופטים מקצועי הכלל תסריטאים, מפיקים, בימאים מלב התעשייה המקומית

האירוע התחרותי שהתקיים ביום רביעי האחרון הינו מיזם ייחודי של משרד החינוך, פרי שיתוף פעולה עם בית הספר לתקשורת וקולנוע הפקולטה לאמנויות של מכללת סמינר הקיבוצים.

מטרת המיזם היא קידום אוריינות תקשורת וצריכה נבונה של תכנים טלוויזיוניים וקולנועיים, ועידוד יצירה טלוויזיונית צעירה. שופטי התחרות: אירית שמגר, סשה קליין ושירן כהן. במסגרת התחרות הגישו התלמידים תסריטים ורעיונות לסרטים עלילתיים וסרטי תעודה, השנה הוגשו 35 תסריטים לתחרות מ- 15 בתי ספר שונים ברחבי הארץ. מתוכם נבחרו 14 תסריטים תיעודיים ותסריטים עלילתיים. מגישי ההצעות שעלו לשלב הגמר השתתפו בסדנת הדמיה (סימולציה) שנערכה על ידי רות לב ארי ודורית באלין, במסגרתה התנסו לראשונה בהצגת הרעיון שלהם בפני צוות מדריכים וקהל מצומצם וקיבלו משובים על הפרזנטציות שלהם.

"מאות תסריטים נכתבים במסגרת מגמות התקשורת והקולנוע מדי שנה" אומרת דורית באלין, מפמ"ר תקשורת וקולנוע, משרד החינוך, "והאירוע המיוחד הזה, שהוא סיום תהליך ארוך מצידינו, מאפשר לתלמידים לזקוף קומה ולהציג את הרעיון שלהם בפני קהל אוהד שוחר קולנוע אשר מבין את המעמד ויכול לקדם אותו הלאה."

מאיר ראובני, ראש בית הספר לתקשורת וקולנוע, הפקולטה לאמנויות במכללת סמינר הקיבוצים מציין כי האירוע כ"גשר דרכו יגיעו תלמידים ממגמות התקשורת והקולנוע ללמוד וליהנות מהטכנולוגיות ושיטות ההוראה המתקדמות של הקמפוס הוא מוסיף, "זהו חזון של חיבור בין האקדמיה לשדה החינוכי שמתממש".

במסגרת השותפות זכו כל המתמודדים לליווי והכוונה מקצועית של סטודנטים מבית הספר לתקשורת וקולנוע במכללת סמינר הקיבוצים החל משלביה הראשונים של התחרות.

להלן הזוכים בתחרות:

עלילתי: "לנה" תיכון אחד העם פתח תקוה, במאי איציק סלמי

ציון לשבח "ST" תיכון הר-טוב קיבוץ צרעה, בימאית מיה פוגל

ציון לשבח לטריילר "גאיה ויונתן", תיכון מקיף אלון, רמת השרון בימאית כרמל דנגור

 

תיעודי: "פסים של אלימות", תיכון פסגת זאב, ירושלים במאית יובל ציטרום

ציון לשבח "הטייס" תיכון חורפיש בימאי מוניב עמאר

ציון לשבח "יונס" תיכון ברנר פתח תקוה בימוי סתיו חממי

 

תמונה: flash 90

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה