אגודת הסטודנטים במחאה נגד אלימות וגזענות



בעקבות תקיפתו מטעמים גזעניים של טומי חסון, סטודנט באקדמיה, החליטה אגודת הסטודנטים של האקדמיה לקיים מחאה, מדי יום במהלך החודש, יופיעו סטודנטים ומרצים מהאקדמיה מחוץ לתחנה המרכזית בירושלים כקריאה נגד אלימות וגזענות

אגודת הסטודנטים של "האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים" תקיים מחאה אמנותית נגד אלימות וגזענות, בתגובה לתקיפת סטודנט האקדמיה, טומי חסון. החל מיום ראשון ה8/2/15, מדי יום בשעה 16:30 במהלך חודש פברואר,  יופיעו מחוץ לתחנה המרכזית בירושלים סטודנטים ומרצים מהאקדמיה כקריאה נגד אלימות וגזענות.

"ביום חמישי , ה-22 בינואר הותקף סטודנט של האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, טומי חסון בן 21, מחוץ לתחנה המרכזית בעיר, על ידי עשרה חובשי כיפה, לאחר שלדבריו שמעו אותו מדבר בערבית" אומרת יעל סילבר, יו"ר אגודת הסטודנטים של האקדמיה,"בתור אגודה של מוסד אקדמי אמנותי, בו האמנות היא השפה המשותפת בין ריבוי הדתות אנו רואים באירוע גזעני ואלים מסוג זה כארוע שאין לעבור עליו בשתיקה. האגודה מגנה אירועים מסוג זה ומצרה על הפגיעה בגופו ונפשו של טומי. לאור האירוע והתחושות המרות בקרב הסטודנטים באקדמיה, יוצאת אגודת הסטודנטים במחאה כנגד אלימות וגזענות ומוצאת את המחנה המשותף של כולנו: מוסיקה מחול ואומנות. מתוך כך צמחה יוזמה של אגודת הסטודנטים של האקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים להשמיע את מחאתם של הסטודנטים מכל מגזרי החברה הישראלית. החל מיום ראשון ה8/2/15, כל יום  בשעה 16:30 מחוץ לתחנה המרכזית במהלך חודש פברואר יועלה מופע קצר ובו סטודנטים ומרצים מהאקדמיה יופיעו  כקריאה נגד אלימות וגזענות. סטודנטים באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים אומרים די לגזענות ואלימות  בעיר שלנו".

נשיא האקדמיה למסויקה ולמחול בירושלים, ינעם ליף, מוסיף: " האקדמיה היא חממה מיוחדת בה כולם מדברים שפה אחת - שפת האמנות והסובלנות. אנו גאים בטומי, ובסטודנטים הרבים הלומדים באקדמיה מכל גווני החברה הישראלית השפויה והתרבותית. אני מקווה שהאירוע האלים והטראומטי הזה לא ירפה את ידיו של טומי, וכי הוא ישאב כח מהתמיכה ומהעידוד, להמשיך ולדבר בשפת המוסיקה, שמקבלת יתר תוקף".

תמונה: באדיבות יח"צ 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה