נשיא האוניברסיטה העברית נפגש עם האפיפיור



כ-50 חברים באגודות ידידי האוניברסיטה העברית באירופה, יו"ר חבר הנאמנים של האוניברסיטה העברית מיקי פדרמן, ונשיא האוניברסיטה העברית פרופ' מנחם בן ששוןמבקרים ברומא. במסגרת הביקור נפגשו אתמול חברי המשלחת עם האפיפיור, ושמעו קונצרט חגיגי

בקונצרט, לכבוד יום השואה הבינלאומי ולציון 70 שנה לשחרור אושוויץ, נוגנו בפעם הראשונה יצירות, שהולחנו על ידי יהודים במחנות הריכוז ושרדו. היצירות הן חלק מאוסף של המלחין והמנצח האיטלקי הנודע פרנציסקו לוטורו אשר אצר במשך קרוב ל-30 שנה יותר מ-12,000 יצירות ששרדו את השואה, ושנכתבו והולחנו על ידי יהודים במחנות השונים. הקונצרט -
The Sound of Survival: The  miracle of the music composed in the concentration camps - נערך ביום שני בערב, ערב יום השואה הבינלאומי ברומא, עם קהל של 2,500 אישובנוכחות נשיא איטליה.

במפגש של ידידי האוניברסיטה בותיקן הם נפגשו עם האפיפיור פרנציצקוס, ונשיא האוניברסיטה פרופ' מנחם בן ששון העניק לו את התנ"ך של האוניברסיטה.

מדברי פרופ' בן ששון במפגש עם האפיפיור: "50 חברים ממשלחת האוניברסיטה מרחבי אירופה, יו"ר חבר הנאמנים ואנוכי מוקירים את האפיפיור בזכות סדרה של פעולות והתבטאויות ובהן ביקורו בישראל, שתחילתו בירושלים בקמפוס האוניברסיטה בהר הצופים.  השי שאנו מעניקים הוא תנ"ך האוניברסיטה העברית. עותק זהה לזה שהענקנו ליוחנן פאולוס השני בביקורו לפני 15 שנה בירושלים. זהו עותק שמשקף את הנוסחים המדויקים של התנ"ך כפי שהם מתועדים בטובים שבכתרי התורה ובעיקר כתר ארם צובה.  המשלחת נמצאת כאן ברומא לציון יום הזיכרון הבינלאומי לשואה בקונצרט מיוחד לשוחרי האוניברסיטה שבו מנוגנות יצירות מוסיקליות שנכתבו בגיטאות ובמחנות הריכוז בזמן השואה.  אנחנו מדגישים ביום זה כי המדע צריך להיות שפת היצירה האנושית ושפת השיח הבין לאומי; מדע שאינו יודע גבולות של דת, לאום, גזע, מין; מדע שרק האמת היא הבסיס ליצירתו ולבחינתו; מדע ששיתוף הפעולה הכלל אנושי הוא יסוד מוסד לפעילותו. אנחנו מצפים שביום כזה ידע העולם להיזהר מכל אפליה וליצור את התשתית הנאותה לכל על יסודות המחקר ושיתוף הפעולה. מכאן וביום הזה אנו קוראים למנוע החרמה והדרה במדע".

על פרנציסקו לוטורו (Francesco Lotoro) – נגן פסנתר ומלחין איטלקי נודע אשר השלים פרויקט של איסוף והקלטה של כל המנגינות והלחנים ששרדו את השואה. הוא יצר אנציקלופדיה של 48 דיסקים המכילים את כל הלחנים מאירופה, צפון אפריקה ואסיה שהולחנו בזמן מלחמת העולם השנייה. בשנת 2004 הוא ואשתו גרציה טיריריאלו (GraziaTiririello) התגיירו.

על תנ"ך האוניברסיטה העברית – תנ"ך כתר ירושלים הוא תנ"ך חדש מתוקן ומדויק, המתבסס על "כתר ארם צובה" שהינו הטקסט המקראי המדויק ביותר, אשר עליו התבסס הרמב"ם בקביעת הלכות כתיבת ספר תורה (משנה תורה).

לפני מספר שנים בטקס קבלת פנים בביקורו של האפיפיור הקודם, יוחנן פאולוס, הוענק לו העותק הראשון של תנ"ך האוניברסיטה מידיו של נשיאהאוניברסיטה העברית דאז פרופ' מנחם מגידור.

בביקורו של האפיפיור הקודם בנדיקטוס בארץ, העניק לו נשיא האוניברסיטה העברית פרופ' מנחם בן ששון, עותק של התנ"ך.

תמונות: באדיבות דוברות האוניברסיטה 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה