סטודנטים בפקולטה לחקלאות פועלים לפתיחת קורס בנושא יערות מאכל



יערות מאכל הם ענף חקלאי חדשני בעל פוטנציאל עצום ליצירת ביטחון תזונתי לצד שמירה על הסביבה, אך לא מוכר כלל באקדמיה, כעת פועלים פעילי מגמת ירוקה לפתיחת קורס בנושא

בכנס שהתקיים בפקולטה לחקלאות, באוניברסיטה העברית ברחובות בהובלת פעילי מגמה ירוקה, נחשפו מרצים, חוקרים מובילים וסטודנטים לענף החקלאות שיבטיח ביטחון תזונתי במאה ה-21.

סער אוסטרייכר, מחלוצי התחום בארץ וממקימי יער המאכל בקדרון, הגיע שבוע שעבר לפקולטה לחקלאות והעביר הרצאה גדולה וחגיגית אל מול הסטודנטים של הפקולטה - על הפרויקט בקדרון, על התנועה לקידום יערות מאכל בארץ, ועל משמעותם וחשיבותם של יערות מאכל ים תיכוניים בכלל.

כעת פעילי מגמה ירוקה פועלים לפתיחת קורס חקלאות; ביטחון תזונתי, כלומר היכולת של משפחה או אדם לספק את צרכי המזון בכמות ובאיכות המתאימים להם, אינו נחלת הכלל - כ-2 מיליארד אנשים בעולמנו סובלים מאי-ביטחון תזונתי בגלל רמות שונות של עוני. לפי סקר שנעשה ע"י הביטוח הלאומי, 8.3% מהמשפחות בישראל חיות בתחושת אי- ביטחון תזונתי קל, ו-10.6% חיות באי-ביטחון תזונתי ניכר.

​מיכאל פיין, רכז תא מגמה ירוקה בפקולטה לחקלאות מוסיף: ​​"אנחנו הולכים לשנות את פני החקלאות בארץ - מבפנים. אני מאמין שפתיחת קורס בנושא יחשוף אליו קהל חדש של סטודנטים, שהם למעשה מדעני העתיד, ויעודד מחקר רציני שיסיר את כל הספקות - יערות מאכל ים תיכוניים הם פתרון אמיתי לביטחון תזונתי לצד שמירה על בריאות האדם והסביבה. בעוד שהחזון של משרד החקלאות מדבר על מעבר לחקלאות אקולוגית ובת קיימא, המציאות רחוקה מכך. אנו דורשים ממשרד החקלאות להכיר ביערות מאכל כאלטרנטיבה אמיתית לחקלאות המזהמת שאנחנו מכירים ולקחת אחריות על בריאות הציבור".

 

תמונות: באדיבות דוברות מגמה ירוקה 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה