תנו לנשום: מבצע אכיפה נגד רכבים מזהמים בירושלים



במבצע אכיפה של המשרד להגנת הסביבה נגד כלי רכב מזהמים ברחבי העיר ירושלים נבדקו 145 כלי רכב ,-11 מכוניות הורדו מהכביש בשל פליטת זיהום אוויר וניתנו קנסות לנהגים על רכבים מזהמים

במהלך המבצע, שהתקיים בסוף השבוע, נפרסו שש ניידות בדיקה חדישות של המשרד להגנת הסביבה במוקדים שונים ברחבי העיר בהם מחסום חיזמה, מחסום קלנדיה, רמות, ובסמוך למטה הארצי.המבצע המבצע נערך בשיתוף עם משטרת ישראל ובמהלכונעצרו גם שני נהגים שנתפסו ללא רישיון נהיגהונקנסו 12 נהגים על זיהום אוויר וליקויים בטיחותיים שונים.

זיהום האוויר כתוצאה מפליטותכלי רכב  הוא הגורם העיקרי לזיהום האוויר בישראל.בדו"ח שפורסם בחודשים האחרונים על ידי ארגון ה-OECD  הוערך שזיהום האוויר בישראל מוביל ל-2,500 מקרי מוות מוקדם בשנה. מחציתם, 1,250 מקרי מוות, נובעים מזיהום אוויר מתחבורה בלבד.חוק אוויר נקי קובע כי אין לחדש את רישיון הרכב אלא אם הוא עומד בהוראות החוק ועובר בהצלחה בדיקת פליטת זיהום אוויר מהרכב. הפליטות מכלי הרכב הישנים מהוות מפגע סביבתי חמור ופוגעות באיכות האוויר ובחיי הציבור כולו.פליטת הגזים נחשבת לאחד הגורמים העיקריים לזיהום אוויר ולהתחממות כדור הארץ. כלי הרכב פולטים תערובת מזהמים הכוללת תחמוצת חנקן, פחמימנים, פחמן חד חמצני וחלקיקים.

השפעתו של זיהום אוויר מרכבים חמורה יותר מזיהום אוויר ממקורות נייחים, וזאת כיוון שפליטת המזהמים נעשית בגובה פני הקרקע ובאזורים צפופי אוכלוסיה, כדוגמת ירושלים, כך שהשפעתם מיידית ומרוכזת. כאשר מקורות הפליטה מרוחקים וגבוהים יותר, ריכוזם יורד והשפעתם על האוכלוסייה קטנה.

סגן השר להגנת הסביבה, ח"כ אופיר אקוניס: "גם לתושבי ירושלים מגיע לנשום אוויר הרים צלול.הזיהום מתחבורה חונק את הציבור ולכן הורתי להגביר את האכיפה נגד רכבים מזהמים. רכב מזהם יורד מהכביש ומבצעי האכיפה ברחבי הארץ ימשכו ללא פשרות".

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה