נבחרו 12 המועמדים הסופיים בתחרות השגריר



הצעיר הבא של התוכנית עיר ללא אלימות: נבחרו 12 המועמדים הסופיים בתחרות השגריר לאחר חודשיים של מיון עשרות מועמדים מרחבי הארץ

המועמדים הגיעו מכל רחבי המדינה ועברו הליך סינון שכלל בדיקת קורות חיים, הגשת סרטון יוטיוב עם דברי המועמד ולבסוף השתתפות בסדנת נאומים מקצועית. בין הערים מהם מגיעים המועמדים: ירושלים, אשקלון, דיר אל אסד, קריית ים, ודימונה. תחרות הגמר תתקיים ב- 3/2/15 במרכז ז'ראר בכר בירושלים  בפני ועדת שופטים הכוללת את חנן רובין- מחזיק תיק הצעירים בעיריית ירושלים, ענת הראל, דן כנר, טל וולבוביץ (דוברת המשרד לבטחון הפנים), וגיל חורב דובר עיר ללא אלימות. את הטקס ינחה הקומיקאי גורי אלפי.

על רקע אירועי האלימות והגזענות שאירעו בעת האחרונה, יזמה תכנית עיר ללא אלימות, להתמודדות עם אלימות בחברה הישראלית, פרויקט ייחודי וראשוני- חשיפת "שגריר עיר ללא אלימות"באמצעות תחרות שתיערך בסגנון ה"דיבייט" האמריקאי.

 תהליך המיון לא היה קצר ודרש בשלב הראשון מבני הנוער לשלוח מכתב וסרטון המסביר מדוע הם מתאימים לתפקיד. עשרות רבות של מועמדים מכל הארץ הגישו מועמדות מתוכם נבחרו 18 מתמודדים. בשלב השני נדרשו 18 המתמודדים לעבור סדנת  נאומים מקצועית על מנת להכין את הנאום שלהם לערב הגמר וללמוד את רזי בניית הטיעון, ריכוז הקשב ועמידה מול קהל. בסיום הסדנא התבקשו המועמדים לשאת נאום של כדקה ומתוכם נבחרו 12 המועמדים הסופיים. בשלב הסופי של התחרות שתתקיים שבוע הבא בירושלים,יתבקשו המועמדים לשאת נאום של עד 3 דקות באחד מהנושאים הקשורים במאבק באלימות ובמניעתה: מאלימות ברשת ועד לגזענות ובריונות בבתי הספר ונושאים אחרים.

להלן הרשימה הסופית המלאה של המועמדים:

אופיר מקניק מאשקלון, אור רחמימוב מקרית ים, הודיה גאטה מאשקלון, יובל דרורי מראשל"צ, יעל לטוין מבנימינה, מיכל קבון מקדומים, מקס חודקביץ' מראש העין, ניתאי לדאני מדימונה, עומר מנשה מירושלים, עומר ריזין מהוד השרון, עלי סופי מדיר אל אסד ורז לוי מקרית מוצקין.

הזוכה בתואר השגריר ושני סגניו, יזכו בפרסים. כל המשתתפים בתחרות ייהנו גם הם מפרסים בעבור ההשתתפות. אך חשוב מכך: השגריר וסגניו ייצגו את התכנית בפורמים של בני נוער, בתכניות אקטואליה, בכנסים ואירועים וכן יקבלו מעטפת מקצועית, לוגיסטית ותקציבית לפרויקטים שיבקשו לקדם בנושא המאבק באלימות. את הזוכים בתחרות יבחר צוות שיפוט מקצועי שיורכב ממובילי דעת קהל ומהצוות המקצועי של התכנית.

 

תמונה: מור אורן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה