סטודנטים מהאוניברסיטה העברית לראש העיר: "בנה בשכונות ולא בהרי ירושלים"



סטודנטים ותושבי ירושלים התאספו היום (יום ב') בכיכר ספרא בדרישה מניר ברקת למנוע את מימושן של אוסף תוכניות בנייה מאסיביות בהרי ירושלים, אשר מוגשות לאישור בזו אחר זו דרך ועדה מזורזת, הועדה לתוכנית מועדפת לדיור

מדובר בעשרות אלפי יחידות דיור המיועדות להתפרש על פני המרחב הטבעי של הרי ירושלים. חלקן מתבססות על "תכנית ספדי" אשר נדחתה בפברואר 2007 על ידי המועצה הארצית לתכנון ובנייה בעקבות מחאה ציבורית רחבה.  


המתנגדים לתוכניות טוענים כי היא עתידה להחריב את רצועת הטבע הייחודית העוטפת את ירושלים, ולקטוע את הרצף האקולוגי באזור. דריסת הריאה הירוקה של ירושלים, המוכרזת כיום כאזור מוכה זיהום ע"י המשרד להגנת הסביבה, תחריף את הזיהום הסביבתי בעיר.

ישנן גם התנגדויות על רקע חברתי-כלכלי: פירבור רחב מימדים כמוצע בתוכניות הבנייה הללו, יבוא בהכרח על חשבון שיקום, חיזוק ופיתוח מרכז ירושלים והשכונות הקיימות. בנוסף לכך, הרחבת בנייה כמתואר בתוכניות הבנייה המוצעות עלולה לגרום לכאוס תחבורתי.

במהלך האירוע הסטודנטים ניגשו לעוברי אורח באזור כיכר ספרא והסבירו על הסכנות הטמונות באישור תוכניות בנייה רחבות היקף בהרי ירושלים כמוצע. כמו כן, פעילי "מגמה ירוקה" הקריאו אמירות קודמות של ניר ברקת, מהן עולה התנגדות נחרצת להרחבת העיר מערבה. הציטוטים שיוחסו לניר ברקת נאמרו מצידו לפני כשמונה שנים, עת נערך מאבק ציבורי רחב היקף לביטול תוכנית ספדיה.

עוברי אורח רבים נעצרו להקשיב, לקבל מידע נוסף, ולחתום על עצומה נגד מימוש תוכניות הבנייה בהרי ירושלים ובעד פיתוח פנים העיר. פפה אללו, חבר מועצת עיריית ירושלים מטעם מרצ, הגיע למקום גם הוא והביע תמיכה בשמירה על הריאה הירוקה של ירושלים יחד עם פיתוח השכונות הקיימות בבירה.


ניקול בכר, סטודנטית וראש תא "מגמה ירוקה" בקמפוס גבעת רם, וממובילי המאבק: "ב-2006, לאחר מאבק ממושך שלנו הסטודנטים ומגמה ירוקה,  ניר ברקת  התנגד לתוכנית ספדיה ההרסנית . אנחנו מצפים שכשמדובר במהלך דראסטי שכזה  שראש העיר, לכל הפחות, יביע את עמדתו בעניין,ינהג כבעבר ולא יבנה יחידות דיור על חשבון יער ירושלים, הסטף או מורדות צור הדסה, אלא ישקיע בחיזוק השכונות הקיימות ובפיתוחן. דיור מחוץ לעיר אינו פיתרון למבקשים להתגורר ולעבוד בתוך העיר. כמו כן, התייבשות תקציב העירייה כתוצאה מההרחבה המאסיבית של ירושלים עלול לייקר את החיים בירושלים, ובאותה נשימה, להוריד את איכות השירותים העירוניים. דבר זה עשוי לגרום לנטישת אוכלוסיות חזקות ולרושש אף יותר את ירושלים, שהיא גם כיום מהערים העניות בארץ".

 

תמונות באדיבות "מגמה ירוקה"


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה