יום הזיכרון הבינלאומי להנצחת קרבנות השואה



לרגל ציון יום הזיכרון הבינלאומי להנצחת קרבנות השואה, יקיים היום (יום ג') המרכז למוסיקה ירושלים קונצרט מיוחד במסגרת הסדרה "צעירים במרכז"

בקונצרט, שיוקלט לקול המוסיקה,  יבצעו צעירי המרכז פרקים מתוך "רביעיית מיתרים מס' 3" פרקים מתוך "סונטה לפסנתר מס' "7 ו-"שירים לקול ולפסנתר" שכתב המלחין היהודי ויקטור אולמן בגטו טרזין ולפני המלחמה.

הקונצרט הוא פירותיו של סמינר ”היסטוריה, מוסיקה וזכרון“, סמינר בין לאומי למוסיקאים המוקדש ליצירות שחוברו ובוצעו בגטו טרזין, שהשנה מציינים 70 שנה לשחרורו. הסמינר השנה התמקד ביצירותיו של ויקטור אולמן, אחד מהמוסיקאים הידועים שפעלו בטרזיינשטט. המנהל האמנותי של הקונצרט הוא  מיכאל וולפה מהצוות המארגן של הסמינר המתקיים מדי שנה. 

ויקטור אולמן, מלחין ופסנתרן מוערך, חי ויצר בשנותיו האחרונות בגטו טרייזנשטט- כשגורש לטרזיינשטט בספטמבר 1942,  מנתה רשימת יצירותיו בסך הכול 41 מספרי אופוס. אופיו המיוחד של מחנה טרזיינשטט איפשר לאולמן בפעילותו המוזיקלית ובמשך שנתיים נוספות הוא הלחין, ליווה בפסנתר, אירגן קונצרטים, וכתב ביקורות על אירועים מוזיקליים, אך ב-16 באוקטובר 1944 נשלח למחנה אושוויץ-בירקנאו שם נרצח בתאי הגזים.

מיכאל וולפה על ויקטור אולמן: "הוא היה מלחין  פנטסטי ואיש עם חזון. הוא עשה רבות בגטו וכתב בזמן שהייתו בו הרבה יצירות מוסיקליות. אולמן היה גיבור גדול ומיוחד".

הקונצרט בשיתוף בית טרזין בגבעת חיים איחוד והאקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים.

תמונה: באדיבות יח"צ


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה