עיריית בית שמש תפצה 4 תושבות בגלל שלטי צניעות



בית משפט השלום קיבל היום (יום א') תביעה להסרת שלטי ענק המוצבים בחסות עיריית בית שמש, הדורשים מנשים להתלבש בלבוש צנוע וקבע כי על העירייה לשלם לכל אחת מהתושבות שנפגעו סך של 15 אלף ש"ח

במקומות שונים בעיר בית שמש מוצבים שלטים הקוראים לנשים להתלבש בצניעות כתנאי לכניסה לרחוב הראשי בעיר. בתביעה שהגישו ארבע נשים המתגוררות בעיר, טענו כי על עיריית בית שמש ועל העומד בראשה לפצותן בגין ההשפלה והפגיעה שנגרמו להן בשל כך שלא פעלו כנדרש להסרת השלטים.

השופט דוד גדעוני מבית המשפט בבית שמש קיבל היום (יום א') את התביעה וחייב את משה אבוטבול ואת עיריית בית שמש לשלם לכל אחת מן התובעות סך של 15,000 ש"ח (ובסך הכל 60,000 ש"ח). כמו כן יישאו הנתבעים בהוצאות התובעות ובשכר טרחת עורכת דינן בסך כולל של 8,000 ש"ח. 

פסק דין זה הוא ההחלטה הראשונה בישראל בנושא שלטי צניעות המופנים כנגד נשים. השופט דוד גדעוני ציין כי "נוסף על העלבון והפגיעה העולים מהשלטים עצמם, ישנה תחושה קשה כי הגורמים המוסמכים מפקירים את התובעות, ואת ציבור הנשים, מאפשרים את הפגיעה הנמשכת בזכויותיהן, וכי הם נכונים לאפשר מציאות שבה חלקים מהעיר אינם כפופים לשלטון החוק באופן שעלול אף להתפרש כמתן גושפנקא לדברים".

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה "העירייה הסירה את השלטים הפרטיים כמה וכמה פעמים, אך אלו נתלו מחדש בתוך דקות ספורות ואף גרמו למהומות ולחיכוכים בין המגזרים השונים המתגוררים בעיר. אין בכוחו של הפיקוח העירוני להתמודד עם סוגיה מורכבת כזו, גם מבחינה מבצעית, לכן פנינו למשטרת ישראל שתיכנס לעובי הקורה ותאכוף את החוק. לצערנו, בית המשפט לא השכיל להבין את המציאות המורכבת בבית שמש עמה אנו מתמודדים ולא קיבל את טענת העירייה כי החשש לשלום הציבור והפגיעה במרקם היחסים העדינים בין האוכלוסיות השונות והמנוגדות התגוררות בבית שמש,  גבר על הצורך המיידי בהסרה חוזרת ונשנית של השלטים. בעניין זה שגה בית המשפט ואירועי מערכות הבחירות האחרונות לימדו כי עמדת העירייה בדין יסודה. בית המשפט לא היה ער למחלוקות ולפרצי האלימות אשר היו מנת חלקה של בית שמש, והיכולת להביא דברים אלו אל אולם בית המשפט היא קשה ומורכבת. גם בירושלים ובערים נוספות מוצבים שלטים דומים ואף אחד לא תובע את העירייה. יחד עם זאת, לאחר שהרוחות בעיר נרגעו, תכבד העירייה את פסק הדין, בתיאום והדברות של כל האוכלוסיות ותפעל בשילוב כוחות עם משטרת ישראל כדי להביא לאכיפת החוק והסדר".

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה