אור ירוק: לחץ אוויר לא תקין בגלגלי מכוניותיהם של תושבי ירושלים



לאחרונה הגיעו חברי קבוצות הנוער של עמותת אור ירוק בירושלים אל בתי הספר ביישוב, וערכו בדיקות לחץ אוויר בצמיגים לרכבים באזור, בכדי לוודא כי הם נוסעים באופן בטוח. ב- 280 מכוניות מתוך 536 שנבדקו בירושלים נמצא לחץ אוויר לא תקין בצמיגים

פעילות זו הינה חלק מפעילות ארצית שערכו קבוצות הנוער של עמותת אור ירוק ב-35 ישובים שונים ברחבי הארץ. תוצאות הבדיקה נשלחו בנוסף לשר התחבורה והבטיחות בדרכים ולמפקד אגף התנועה במשטרת ישראל.

בני הנוער הסבירו לנהגים כי צמיגי הרכב מהווים את הקשר של הרכב עם הכביש וחשובים להגברת אחיזת הרכב באספלט בצורה תקינה ובטוחה. לחץ אויר לא תקין מגדיל את שחיקת הצמיג, פוגע באחיזת הרכב בכביש  וגורם לאיבוד שליטה במכונית. צמיג בלוי ושחוק מסוכן ואף עלול להתפוצץ בזמן נסיעה.

בסיכום בדיקות הצמיגים שערכו בני הנוער בירושלים, התברר כי מתוך 536 מכוניות שנבדקו ב- 280 מהן נמצא כי לחץ האוויר בצמיגים אינו תקין וב-256 מכוניות לחץ האוויר היה תקין. כלומר, ב- 52% מהרכבים לחץ האוויר בצמיגים היה לא תקין ולפיכך היה מסוכן לנסוע ברכבים אלו. את ממצאי הבדיקה, שלחו חברי קבוצות הנוער לראש עיריית ירושלים.

בנוסף, הסבירו חברי קבוצות הנוער לנהגים כי לחץ אויר שגוי גורם גם לצריכת דלק גדולה יותר, ומעמיד את נוסעיו בסכנה אמיתית. מאחר ולחץ האויר בצמיג יורד תמידית, הסבירו, יש לערוך בדיקת לחץ אוויר בצמיגים אחת לחודש.

עמותת אור ירוק: "לצמיגי הרכב חשיבות עליונה משום שהם הגורם המקשר בין הרכב לכביש. לכן, על המדינה לפעול למען הגברת המודעות לנושא זה וכן להגביר את האכיפה על לחץ אוויר בלתי תקין. לחץ אוויר תקין בצמיגים יכול להציל חיים".

קרדיט צילום: עמותת אור ירוק


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה