ראש העיר ירושלים ניר ברקת יצא לביקור הזדהות בפריז



ראש העיר ירושלים ניר ברקת יצא הבוקר (יום ד') לביקור הזדהות של יום אחד בפריז יחד עם הרב הראשי לירושלים הראשון לציון הרב שלמה עמאר, מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב משה צ'יקו אדרי, בכירי העירייה ונציגי הקהילה הצרפתית בירושלים

המשלחת פתחה את הביקור בפגישה עם שגריר ישראל בפריז יוסי גל. לאחר מכן ביקרה ב"היפר כשר" בו נרצחו לפני שבוע ארבעה יהודים וקיימה במקום טקס לזכרם.

לאחר הטקס יצאה המשלחת למשרדי העיתון "שארלי הבדו" בו נרצחו 12 עובדי העיתון וקיימה טקס הנחת זרים בהשתתפות סגני ראש ראשת עיריית פריז.

לאחר הטקס נפגש ברקת עם ראשת עיריית פריז אן הידלגו והשניים סיכמו על שיתוף פעולה ארוך תווך בין הערים. ראשת העיר פריז נענתה להצעתו של ברקת להגיע לביקור בירושלים בחודש מאי הקרוב.



לאחר מפגש עם מנהיגי הקהילה היהודית בעיר, סיימה המשלחת את הביקור בטקס אזכרה לנרצחים בבית הכנסת הגדול של פריז בו אמר ברקת בנאומו "באנו לפריז מעיר הקודש להביע את הזדהותנו ולתמוך בקהילה היהודית ובכל תושבי פריז. יהודים צריכים להרגיש בטוח בכל מקום בעולם, זכותם של היהודים לגור בכל מקום והתפקיד שלנו להבטיח זאת ולהילחם בקיצונים ובטרוריסטים". עוד הוסיף ברקת כי "שעריה של ירושלים פתוחים בפניכם, נקבל בתמיכה ובאהבה כל מי שרוצה לעלות ולחיות כיהודי בארץ ציון ירושלים. העליה ארצה היא הגשמת חלום, עליה להיות בחירה ולא בריחה. עם ישראל חי, לשנה הבאה בירושלים הבנויה". 

צלם: ארז ליכטפלד


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה