שנה אחרי אסון הגז: התושבים הקימו אוהל מחאה מול בית רה"מ



נפגעי אסון הגז בשכונת גילה בירושלים שנותרו ללא קורת גג ופתרון מגורים, הקימו מאהל מחאה מול בית ראש הממשלה במטרה לעורר מודעות בנוגע למצבם ולאלץ את המדינה למצוא פתרון, יהודה רחמים אחד הדיירים "הבית שלנו הפך להיות אנדרטה"

שנה אחרי מוצאים עצמם הדיירים בבניין ברחוב שבתאי הנגבי 65 בשכונת גילה ללא קורת גג. לפני שנה ב20.1.14 אירעה דליפת גז בבניין שגרמה לפיצוץ עז וקריסתו. מאז נותרו הדיירים ללא קורת גג, עם הבטחות וסכום מועט של כסף שאינו מספיק לשיקום כולל של דירתם. נפגעי הפיצוץ רוצים פתרון וסיוע מהעירייה או מגורם ממשלתי בסכום יחסי של 10-15 מיליון ש״ח.


 
כזכור, באסון נהרגו גילה, אברהם והבן חיים טופאן ז"ל, שבוע לאחר מכן מתה מפצעיה לינדה שוורץ ז"ל. 
 
היום (יום ג') הקימו הדיירים מאהל מחאה במטרה לעורר מודעות למצבם ובקריאה לרשויות לסייע להם לחזיר את חייהם למסלולם. 
 
יהודה רחמים אחד הדיירים שנמצא במאהל סיפר "קיבלנו צו פינוי של העירייה שאסור לנו לחזור אל הבתים. אנחנו לא רואים אור בקצה מנהרה אף דורם לא פנה אלינו אנחנו זרוקים וזה ממש מאכזב, כל תושב שזה עלול לקרות לו צריך לבוא לראות באיזה מצב הוא עלול למצוא את עצמו. הבית שלנו הפך להיות אנדרטה ואנחנו פשוט עוברים ממקום למקום. חוץ מעופר איובי יו"ר המינהל הקהילתי שעוזר לנו ונותן תקווה אין אף אחד. אני קורא לתושבי ירושלים שיבואו לזעוק את זעקתינו". 
 
עופר ברקוביץ', סגן ראש העיר ויו"ר התעוררות שנרתם לאחרונה לנושא: "12 משפחות איבדו את ביתם לפני כשנה, ולא קיבלו מענה משמעותי או סיוע, מצד חברות הביטוח או מצד המדינה. בחודשיים האחרונים נכנסתי לתמונה ועמדתי בקשר עם חלק מהמשפחות. פגשתי אנשים נפלאים, ירושלמים אמיתיים אשר נקלעו לסיטואציה קשה שלא באשמתם. נרתמנו במהלכים שונים לסייע למשפחות: בביטול חיוב הארנונה על הדירות הישנות, במתן הנחה בבתים הזמניים, בלחץ על הרשויות לנפק אישורים מתאימים שיקלו על המשפחות מול חברת הביטוח, בסיוע מול משרד השיכון ובמהלכים נוספים.
במקביל עלינו לפעול לוודא שאסונות כאלו לא יישנו, באמצעות טיפול בסוגיית צוברי הגז בצורה עמוקה ויסודית, ולגיבוש כלים מוגדרים לסיוע באירועים מסוג כזה, שימנעו את הקושי הרב של נפגעים שלא מצליחים לקבל סיוע ברור ומוגדר".

המשפחות בחרו לאחר כשנה של מאמצים להקים מאהל מחאה כדי לקרוא לרשויות להיכנס לתמונה באופן משמעותי יותר ואני תומך במהלך שלהן. כולי תקווה כי בקרוב נצליח לסייע לכל המשפחות לקבל סיוע בשכר דירה בתקופה הקרובה. על כלל הגורמים, הן בממשלה והן בעירייה להתגייס לעניין ולהביא לפיתרון."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה