דליפת זרחן במתחם שנלר: חוזרים לשגרה במקום



צוותי כבאות והצלה הוזעקו למתחם שנלר בעקבות דיווח על עשן לא מזוהה שיוצא מהאדמה ופועלים שעובדים במקום שחשים ברע כתוצאה מכך. מבדיקה ראשונית עולה כי ככל הנראה מדובר בפצצת זרחן ישנה שהתפוצצה במקום. אדם בן 45

ריכוזי זרחן גבוהים נמצאו במתחם שנלר שבעיר, צוותי כבאות והצלה הוזעקו למקום בעקבות דיווח על עשן לא מזוהה. מבדיקה ראשונית של החומר (העשן) שנפלט מהאדמה. על ידי צוותי הניטור והחומרים מסוכנים של כבאות והצלה ירושלים. התגלה כי ככל הנראה מדובר בפצצת זרחן ישנה שהתפוצצה במקום. כרגע יש במקום ריכוזי זרחן גבוהים. הצוותים סגרו את השטח והתחילו טיפול בחומר. בנוסף, נתנו הוראת הסתגרות וסגירת חלונות בצורה הרמטית בבתים לתושבים שגרים ברדיוס של מאה מטרים ממוקד דליפת הזרחן.

 

רס"ר שלומי הרוש מפקד צוות באירוע "יחידת החומ"ס והניטור שאני חבר בה הוקפצה למתחם שנלר בעקבות קריאה על פועלים שחשים ברע  לאחר ששאפו עשן שבוקע מהאדמה.
הגענו למקום ובבדיקה ע"י גלאים מתקדמים התברר לנו שמדובר בחומר מסוג זרחן לבן שמקורו ככה"נ בפצצה ישנה שהתפוצצה בשטח. לאחר הבדיקות וכדי למנוע פגיעה אפשרית באוכלוסיה שגרה בסמוך. ביצענו בידוד והורינו על הסתגרות בבתים  ברדיוס של 100 מטר וכ-200 מטר בכיוון הרוח (מערב) במקביל באמצעות כלי צמ"ה כיסינו את האזור הנגוע בכמויות גדולות של אדמה וכעת הורדנו את ריכוזי החומר לרמה נמוכה מאוד".
בתום  הערכת מצב ע"י רע"ן הערכת סיכונים בכבאות והצלה ירושלים להב דוד סקלי ומשטרת ישראל בדבר חזרה לשגרה של האוכלוסייה במקום. הוחלט על הפסקת ההסתגרות של האוכלוסייה.  עוד הוחלט כי מוקד דליפת הזרחן ישאר סגור בימים הקרובים שבכל כמה שעות יתבצע ניטור ע"י יחידת הניטור של כב"ה ירושלים בכדי לוודא שלא נשקפת עוד סכנה מהזרחן.

תמונות: באדיבות דוברות כבאות והצלה ירושלים 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה