אור ירוק: ירושלים היא העיר המסוכנת ביותר לצעירים



58 בני נוער וצעירים (גילאי 15-24) נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2014, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

 על פי הנתונים, מתוך סך ההרוגים הצעירים, 33 היו בני החברה הערבית ואילו 25 משתייכים למגזר היהודי. כלומר, למרות שהחברה הערבית מהווה רק 20% מכלל האוכלוסייה בישראל, 56% מההרוגים הצעירים בתאונות דרכים הם ערבים.

הנתונים אף חמורים יותר כאשר מסתכלים על הנהגים הצעירים בלבד: בשנת 2014 נהרגו 20 נהגים צעירים שגילם לא עולה על 24, מתוכם 16 הם בני החברה הערבית: פי 4 מהנהגים הצעירים היהודים שנהרגו בתאונות דרכים.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "28 שיעורי נהיגה אינם מספיקים כדי להכין את הצעירים להתמודדות עם הסכנות שבכביש. הצעירים מעריכים עצמם כמיומנים ביכולות הנהיגה ונוטים לקחת סיכונים יותר משאר שכבות האוכלוסייה. מערכת החינוך, התחבורה ובטחון הפנים חייבות לשאת באחריות לתוצאות המדאיגות ולפעול להכנסת שיעורי פרקטיקה בנוסף לתיאוריה לתלמידי  כיתות ט' ו-י' כדי להטמיע את נושא הבטיחות בדרכים כבר מגיל צעיר. רק כך, כאשר יוציאו הצעירים רישיון נהיגה, יהיה להם ניסיון רב יותר והם יהיו מסוגלים להתמודד בצורה טובה יותר עם מגוון הסכנות שבדרך".

בירושלים נפגעו 269 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות דרכים ב-11 החודשים הראשונים של שנת 2014, צעיר אחד נהרג.

בתל אביב נפגעו 264 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות דרכים ב – 11 החודשים הראשונים של שנת 2014.

בחיפה נפגעו 136 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות דרכים ב-11 החודשים הראשונים של שנת 2014, צעיר אחד נהרג.

בבאר שבע נפגעו 132 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות דרכים ב-11 החודשים הראשונים של שנת 2014, צעיר אחד נהרג.

בפתח תקוה נפגעו 116 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות דרכים ב-11 החודשים הראשונים של שנת 2014, צעיר אחד נהרג.

אוכלוסיית הצעירים (15-24), היא אחת האוכלוסיות הפגיעות ביותר במדינת ישראל מתאונות דרכים, יחד עם קשישים וילדים.

עייפות, נהיגה במהירות גבוהה, נסיעה ללא חגורות בטיחות ונהיגה תחת השפעת אלכוהול –כל אלה מאפיינים את נהיגת הצעירים. נוסף על סיכונים אלו אותם הם לוקחים, הצעירים הם נהגים חסרי ניסיון ואינם יודעים כיצד להתמודד עם הסכנות שאורבות להם בכביש. 28 שיעורי הנהיגה אותם הם לוקחים לא מכינים אותם לנהיגה במצבים שונים כמו בכבישים רטובים, בשעות הלילה המאוחרות, בכבישים משובשים ועוד.

עמותת "אור ירוק" מפעילה את תכנית "אור ירוק לחיים", כאשר במסגרתה מגיעים מתנדבי העמותה אל ביתו של הנהג החדש ומעניקים לו ולהוריו הדרכה, בחינם. במהלך ההדרכה, לומד הנהג החדש לזהות את הסכנות שהכביש טומן בחובו ובמקביל ההורים מקבלים טיפים איך להפוך את הליווי הנדרש לנהג הצעיר לאפקטיבי.

על פי העמותה כדי לצמצם את מספר הצעירים שנפגעים מדי שנה בתאונות דרכים, יש להגביר את האכיפה במקומות הבילוי ולהרתיע נהגים צעירים מלנהוג תחת השפעת אלכוהול. כמו כן על המשטרה לאכוף את חוק 0% אלכוהול, האוסר על נהגים חדשים לשתות כל כמות אלכוהול שהיא לפני הנהיגה. בנוסף יש לעודד את ניטור נהיגת הצעירים באמצעות התקנת קופסא ירוקה ברכבים בהם הם נוהגים, אשר מאפשרת לערוך בקרה על אופן נהיגתם, להבין את הטעויות אותם עושים הנהגים וכמובן לשפרן.   

קרדיט צילום: רועי פלצמן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה