הסתיים שלב א' בפרויקט כביש "אורה – משואה"



חברת מוריה השלימה לאחרונה את השלב הראשון בפרויקט כביש "אורה – משואה" שעתיד להיפתח בחודש מאי 2016

עיריית ירושלים ומשרד התחבורה באמצעות חברת "מוריה" ממשיכות את פיתוח התשתיות ומערכי התחבורה בירושלים והסביבה.

כביש אורה-משואה הינו כביש דו מסלולי בשני מפלסים באורך קילומטר,המחבר בין צומת אורה לצומת גבעת משואה. הכביש מתוכנן על המורדות של שכונת קריית מנחם, בסמוך לעמק לבן. כמו כן, התוכנית כוללת את הרחבת צומת אורה.

הכביש הוא חלק ממערך כבישים בדרום מערב ירושליםומשתלב בתכנון עתידי של תוכנית אב לתחבורה הכולל את קו הרכבת הקלה לכיוון המרכז הרפואי הדסה עין כרם.

שלב הראשון של כביש אורה-משואה כלל ביצוע כל עבודות העפר, העתקת תשתיות ובניית קירות התמך של הכביש. במסגרת עבודות העפר בפרויקט הוצאו כ-150 אלף קוב עפר וזאת בכדי להגיע למפלסים הדרושים לסלילת הכביש החדש.

במסגרת העבודות השלימה מוריה את נתיב הגישה והמשודרג לעמק לבן,שיקל משמעותית על התושבים בהגעה לעמק ובחזרה. נתיב הגישה החדש לעמק לבן אמור להיפתח בימים הקרובים.

כחלק מהתב"ע המאושרת של הכביש "אורה-משואה" מקדמת מוריה בימים אלו שלב ב' של הפרויקט הכולל בין היתר גם את בנייתו של פארק מרכזי וגדול בין השכונות לכביש החדש, טיילת ושביל אופניים וזאת בנוסף לביצוע עבודות השידרוג של הרחובות העירוניים הסמוכים באורך קילומטר כדוגמת רחוב הסייפן, לרווחת התושבים.

עלותו המוערכת של כביש אורה-משואה הינה  כ-120  מיליון ש"ח כאשר העבודות בשטח שהחלו בינואר 2014 צפויות להסתיים עם השלמתו הסופית של הכביש,בחודש מאי 2016.

יואל אבן ,סמנכ"ל ההנדסה חברת מוריה:"אנו שמחים על השלמתו של שלב א' בפרויקט כביש אורה – משואה. מדובר בפרויקט תחבורתי חשוב, המהווה נדבך מרכזי נוסף במהפכת פיתוח התשתיות, הכבישים והתעבורה שעוברת ירושלים בשנים האחרונות. למרות מורכבותו הגדולה של

הפרויקט הצלחנו לסיים את השלב הראשון כמתכונן תוך עמידה ביעדים ובלוחות הזמנים אותם קבענו בתכנון הפרויקט. חברת מוריה שמה דגש מיוחד לרווחת תושבי השכונות ובמסגרת העבודות אנו מקדמים גם  את הקמתו של הפארק המרכזי בין השכונות לכביש ופועלים לשידרוגם של הרחובות הסמוכים לכביש".  

ינון מליחי, מנהל הפרויקט,חברת עדי הדר:"השלמנו את השלב הראשון והמורכב של הפרויקט שכלל עבודות עפר, העתקת תשתיות ובניית קירות תמך. אנו גאים שהצלחנו להקדים את פתיחת החיבור לעמק לבן כבר עכשיו לרווחת התושבים, הרואים את העמק כחלק בלתי נפרד מהשכונה והנוף שלה. יצוין כי השלב הראשון בפרויקט הושלם על פי לוח הזמנים שנקבעו מראש ולפי התקציב המתכונן. כמו כן, התחלנו בביצוע השלבים הבאים של הפרויקט שנועדו בעיקר לרווחת תושבי השכונות הסמוכות והאיזור, הכוללים הקמת פארק גדול ומושקע, טיילת ושביל אופנים שיחבר את גבעת משואה עם צומת אורה".

 

תמונות: באדיבות יח"צ


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה