שנה אחרי אסון הגז בגילה לדיירים עדיין אין כתובת



לפני שנה נהרגו ארבעה בני אדם באסון גז שאירע בשכונת גילה שבעיר. שנה לאחר מכן ועדיין אין מי שלוקח אחריות על האסון ואילו דיירי הבניין מוצאים עצמם גם שנה לאחר מכן ללא מחסה

נדמה כי עדיין יש מלחמה בתחנות רוח ואין שום יכולת להזיז שום דבר שיוביל לפתרון בכל הנוגע לאסון הגז שאירע בשכונת גילה לפני שנה. בזמנו הבטיחו לתושבים בגילה לא מעט סיוע ועדיין אין מי שלקח אחריות על האסון ומצא פיתרון לתושבים שנשארו ללא קורת גג. שנה אחרי מוצאים עצמם הדיירים עם סכום מועט של כסף שקיבלו בתחילת הדרך אך אינו מספיק לשיקום הכולל של דירתם. 
 
כזכור, באסון נהרגו גילה, אברהם והבן חיים טופאן ז"ל, שבוע לאחר מכן מתה מפצעיה לינדה שוורץ ז"ל. 
 

בתכנית מיוחדת ברדיו ירושלים שהוקדשה כולה לאסון הגז, בהגשת מאיה חסון, התארחו יוכבד ואדריאנה תושבות גילה, שנפגעו מהאסון ועדיין לא שבו לביתם. עופר איובי יו"ר מינהל קהילתי גילה שמסייע בשנה האחרונה למצאו פיתרון לתושבי השכונה ולדאוג שהמקרה לא יחזור על עצמו. 

אדריאנה ויוכבד סיפרו כי הן גרות בחדר אצל משפחתן ועדיין לא מצאו חלופה לבית שאיבדו. אין להן כל עזרה כלכלית ואילו הבית שהיה להן נהרס ולא שופץ מחדש. 

אדריאנה יהושע "כל התכולה שהייתה בתוך הבית גם היא נהרסה ונשריפה, אתה כאילו מתחיל מאפס. למשל לפסח כשריצנו לחגוג את החג כמו שצריך לא היו לי את הכלים שלי לחג וקנינו חד פעמי, החלום שלנו שיהיה לנו בית ונחזור לבית".

יוכבד (יוכי) אפללו "זה בושה שהערייה משקיעה כל כך הרבה באירועי תרבות ולא נותנת פתרון לאנשים שאיבדו את הבית שלהם, אני מאוד מקווה ששנה הבאה נשוב לבית שלנו. כבר שנה שלמה אנחנו שומעים על מסלול ירוק, ועוד הבטחות והשאלה היא עוד כמה שמן נחכה עד שנשוב לבית שלנו". 
 
עופר איובי "בשכר הדירה אנחנו חייבים לסייע לתושבים כי הם כבר נוגסים בחסכונות של הפנסיה שלהם, אלה אנשים ששילמו כל חייהם מיסים ואנחנו זקוקים לכ-10 מיליון שקל להקים את הבניין מחדש". 
 
עוד הוסיף איובי "אם היה מדובר בכביש חדש או משו אחר היד הייתה חותמת מאוד מהר על הצ'ק. אני קורא לראש עיריית ירושלים לקחת את הדברים לידיים ואני בטוח שהכל יבוא על מקומו בשלום, ולטפל בזה באופן אישי. אני חושב שלחברות הגז יש להטיל קרן ותקנים לטובת אזרחים מהסוג הזה שלא נמצא להם פיתרון. לא יכול להיות שבכל אסון אנחנו הראשונים להשקיע מיליוני דולרים ואנשים אצלנו לא מקבלים סיוע כראוי". 
 
לירון דרעי, מנהל רובע דרום בעיריית ירושלים הגיב לטענותיהם ואמר "ליבי עם התושבים ואנחנו כואבים עם הכאב שלהם ועם זאת עיריית ירושלים מוגבלת בתקציבים ואחריות כלפי התושבים ואנחנו מלווים אותם. באמת שאין לעיריית ירושלים תקציב יעודי לשכן אותם ולמגורים ועיריית ירושלים כן עושה דברים לפנים משורת הדין סייענו בגיוס התרומות מחברת סופר גז ועובדים סוצילאים עובדים עם המשפחות ואנחנו עובדים בקשר עם המינהל הקהילתי ויו"ר המנהל עופר איובי. בימים הראשונים אפילו עשינו קבלת שבת איתם. אני מניח שברגע שנקבל את הבקשה המפורטת בנוגע לבניין עיריית ירושלים תראה איך אפשר לסייע". 
 
התושבים מתכננים להציב אוהל מחאה ליד משרדו של ראש הממשלה שאולי יעזור ויוביל לפיתרון. 
 
מסופרגז נמסר בתגובה כי "מיד לאחר המקרה העמידה סופרגז, כמחווה הומאנית וללא כל היבט של אחריות משפטית, סיוע ראשוני באמצעות מחלקת הרווחה של עיריית ירושלים. ככל הידוע לנו לא נמצא עד היום פגם כלשהו בהתנהלות החברה בפרשה זו. שאר הנושאים הם עניינים פרטיים של הדיירים בבניין לטיפול מול חברות הביטוח בהן בוטחו באופן פרטי, שאין לסופרגז כל נגיעה אליהם".

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר בתגובה "נפגשנו עם נציגי התושבים, הצענו השתתפות לשכר דירה למי שהכנסתנו מזכה לכך ולפי מספר ילדים. ואף על פי שישי דירה בבעלותם. כמו כן, הצענו להשלים סיוע בשכר דירה על כל סכום שיקבלו מהעירייה. אך עד כה לא חזרו אלינו בעניין".  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה