חיים בסרט: פסל האדם הקדמון בסינמה סיטי מזכיר את ח"כ עמיר פרץ



המבקרים בסינמה סיטי בבירה הופתעו לגלות פסל של אדם קדמון שמזכיר את ח"כ עמיר פרץ. יעל גידניאן פעילה חברתית "מדובר בזלזול כלפי איש ציבור". הסינמה סיטי בתגובה "הפסלים מיוצרים בחו"ל אך בשל הרגישות הפסל הוסר"

אלפי מבקרים עוברים במתחם הסינמה סיטי כל יום. לאחרונה תפס את תשומת ליבם פסל אחד ומיוחד, פסל שמייצג אדם קדמון עם שפם האוחז במשקפיים ומקל.

יעל גידניאן פעילה חברתית ששמה לב לפסל ולדמיון בינו לבין דמות מוכרת בפוליטיקה הישראלית, ח"כ עמיר פרץ. ציינה כי לטענתה הדמיון מייצג זלזול בח"כ פרץ, לאתר ירושלים נט אמרה יעל "באתי לסרט ופתאום הבחנתי בפסל, זה ברור מאוד שהאדם הקדמון מזכיר לנו את ח"כ עמיר פרץ וזה יוצר זלזול. אני חושבת שזה מאוד פוגעני כלפיו, כלפי איש ציבור. האדם עשה שגיאה בחייו כשלא הוריד את המכסה של המשקפת וכאן הלבישו עליו את האדם הקדמון". יעל גם הוסיפה "זה לא כזה מפתיע גם שמציגים את המזרחי כאדם הקדמון, אמנם אנחנו עושים מזה סנסציה וככה אנחנו המזרחים נראים בפרסומות ותוכניות בידור וספרות ילדים וספרי לימוד, זה הפנים שלנו וזה קצת יותר בוטה כשרואים פסל של האדם הקדמון ולצידו אישה".

הפסל שבמקור מייצג את האדם הקדמון מוצב לצידם של דמויות נוספות במתחם. 

ממתחם הסינמה סיטי נמסר בתגובה "הפסלים המוצבים במתחם הסינמה סיטי בירושלים מיוצרים ומיובאים מחו"ל. הפסל הנ"ל מוצב במתחם כבר שנתיים ולא הייתה כל כוונה לדמות אותו לאדם כזה או אחר ולהשוות אותו למישהו מסוים. בשל הרגישות והדמיון שאנשים מוצאים, למרות שלא הייתה שום כוונה כזאת, הסרנו את הפסל. אנו מתנצלים על אי הנעימות ומסתייגים מכל אמירה שיש בה גזענות או עדתיות."

ממטה העבודה והתנועה נמסר בעקבות הצבתו של הפסל בסינמה-סיטי: המיצג הוא מופע מחריד ודוחה של גזענות שפוגע לא רק בתושבי ירושלים, אלא בכל אדם בישראל. הבושה הזאת מקומה אפילו לא במחסן גרוטאות. טוב שהביקורת הציבורית הקשה הובילה לתיקון ההחלטה האומללה שלא הייתה צריכה לקרות מלכתחילה.

 תמונה באדיבות יעל גידניאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה