ירושלים מזדהה עם העם הצרפתי והקהילה היהודית



היום (יום א') קיימה עיריית ירושלים עצרת תמיכה של ירושלים בעם הצרפתי ובקהילה היהודית לאור אירועי הטרור שפקדו את העיר פריז בימים האחרונים. ראש העיר, ניר ברקת "זו מתקפה על כולנו- על העם היהודי, על חופש העיתונות וחופש הביטוי"

כאלף איש הגיעו היום (יום א') לעצרת הזדהות עם העם הצרפתי והקהילה היהודית שערכה עיריית ירושלים בעקבות אירועי הטרור שפקדו את פריז בימים האחרונים. העצרת באולם מועצת העיר התקיימה במעמד ראש העיר ירושלים, הרב הראשי לירושלים שלמה עמאר, סגן ראש העיר מאיר תורג'מן, יו"ר הקהילה היהודית של צרפת לשעבר פייר בסנינו ומאות מבני הקהילה הצרפתית בירושלים ותושבים רבים.

ראש העיר ניר ברקת אמר בעצרת כי "העולם כולו מבין היום את מה שבעשורים האחרונים אנחנו חווים בישראל ובירושלים – טרור רצחני המונע מאותה שנאה יוקדת ושליחות מוות נגד ערכינו המשותפים". ברקת הוסיף כי "זו מתקפה על כולנו - על העם היהודי, על חופש העיתונות וחופש הביטוי ועל ציפור נפשן של צרפת והדמוקרטיות המערביות כולן - על החירות, השוויון והאחווה שבבסיס ערכינו. השנאה הזו, קריאות המוות, לא עוצרות ביהודים"ראש העיר ביקש לחזק את העם הצרפתי כולו ובתוכו את המשפחות ששכלו את יקיריהן, הקהילה היהודית בצרפת וציבור העולים בארץ. "אחינו ואחיותינו - שערי ירושלים פתוחים עבורכם, ציון והעם כולו עומדים לצדכם. אוֹז'וּרְדְוּוִי נוּ סוֹם טוּס זְ'וּוִיף דֵה פְרֹנְס, זֵ'רוּזַלֵם אֵה שַרְלִי. כולנו היום יהודי צרפת, ירושלים היא שרלי". במהלך דקת הדומיה לזכר ההרוגים הניף כל הקהל כרזות לזכרם.

בהנחיית ראש העיר תפתח עיריית ירושלים חדר מצב מיוחד לקליטת עולים מצרפת ומתן סיוע במעבר לירושלים. בקומת הכניסה לעירייה הוצב דוכן מיוחד לקליטת העולים המאויש במתנדבים דוברי צרפתית המסייעים לעולים בכל הליכי הקליטה.

העירייה תציב שלט גדול בככר פריז במרכז העיר עם הכיתוב "Jerusalem est Charlie  - ירושלים מחבקת את העם הצרפתי" עליו יוקצה מקום מיוחד לתושבי העיר לכתוב דברי הזדהות וניתן יהיה להניח זרים ולהדליק נרות.

בנוסף, תתלה העירייה 1,500 דגלי צרפת, ישראל וירושלים בצירים הראשיים בעיר.

ברקת  התקשר בסוף השבוע לראשת עיריית פריז, אן אידלגו, והביע את תנחומיו בשם תושבי ירושלים. "הירושלמים מבינים את כאבכם וחולקים אותו איתכם, אסור שהטרור ישתלם - חזקי את התושבים, כי החוסן שתפגינו ינצח את הטרור", אמר ברקת. אידלגו השיבה לברקת כי היא נרגשת מאוד מהשיחה "תמיכת ראש העיר ירושלים חשובה לנו מאוד, אעביר מסר חשוב זה ואת תמיכת תושבי ירושלים לחברי מועצת העיר ולתושבי פריז וצרפת כולה".

עופר ברקוביץ' סגן ראש העיר ויו"ר התעוררות "הקרב של מתונים נגד קיצוניים, איננו רק הקרב של ירושלים או של מדינת ישראל. הקרב הזה הוא הקרב של המדינות הדמוקרטיות, המתמודדות עם טרור, עם הסתה, ועם בנייה של תאים קיצוניים בתוכן. החדשות מפריז מקבלות אצלי פן אישי. דינה אשתי גדלה בפריז וחיה בה שנים רבות. אביה דוד, אמה אסטל ואחיה בריס, חיים ונמצאים עדיין שם. דינה הייתה תמיד גאה בתרבות הצרפתית, בחופש הביטוי שלה, ביכולת לבטא כל עמדה. התקיפה של המגזין שרלי הבדו, סמן חופש הביטוי, איננה מקרית. גם לא הפיגוע במרכול הכשר. צרפת עוברת כרגע משבר שכנראה כמוהו עוד לא ידעה, משבר המזעזע את הבסיס והיסודות עליהן עומדת האומה הצרפתית. מכאן רק נוכל לחזק את הצרפתים ואת הקהילה היהודית, לקוות לסיום האירועים, ולהבהיר שמול טרור ומול הסתה צריך לפעול בכל הנחישות, עוד לפני שהם מתפרצים במלוא אונם".

תמונות: צילום: ג'קי לוי


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה