היום לא יתקיימו לימודים בבירה: המשטרה נערכת לסגירת הצירים לירושלים



לאור תחזיות מזג האוויר והשלג שצפוי לרדת בעיר, החליטה העירייה שלא לקיים את יום הלימודים היום (יום ד') בבתי הספר, גני הילדים ומעונות היום. במשטרה נערכים לאפשרות לסגירת צירי הכניסה לירושלים החל מהשעה 10:00

מוקדי השירות השונים עיריית ירושלים, איחוד והצלה, מד"א, כבאות והצלה, חברת חשמל, חברת הגיחון (תאגיד המים והביוב) כולם נערכים לשלג ולמזג האוויר הסוער.
לאור תחזית מזג האוויר הסוער הוחלט בעיריית ירושלים שלא לקיים היום (יום ד') את הלימודים במערכת החינוך. זאת על מנת שלא לסכן את בטיחות התלמידים והתושבים.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ׳יקו) אדרי סיים הבוקר הערכת מצב בשיתוף פיקוד המחוז וגורמים נוספים. לאור תחזית מזג האוויר המעודכנת שנסקרה בהערכת המצב ע״י חזאי, נערכת משטרת ירושלים בסיוע משטרת התנועה הארצית לאפשרות לסגירת צירי הכניסה לירושלים החל מהשעה 10:00. עדכונים יועברו כל העת, בהתאם לחיזוי מזג האוויר.

המשטרה ממליצה לתושבים המעוניינים להגיע לירושלים, להקדים הגעתם. יציאה מירושלים תתאפשר דרך כביש 443 בלבד.

משטרת ירושלים תמשיך לקיים הערכות מצב לאורך היום ותעביר עדכונים והנחיות לציבור באמצעות כלי התקשורת. מומלץ להיות קשובים לאמצעי התקשורת השונים ולהישמע כל העת להנחיות השוטרים.

משטרת ירושלים תפרוס כוחות מתוגברים של שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים בצירי התנועה העירוניים וכן בכניסות לעיר ויחידות המתנדבים העוסקות בחילוץ יערכו וישמשו ככוח כוננות לאירועים, כל זאת במטרה לשמור על בטחון הציבור ושגרת החיים בצורה הטובה ביותר. במסגרת ההיערכות המחוזית, יתוגבר מוקד 100 על מנת לתת מענה מיטבי לפונים ומשמרות השוטרים יתוגברו בכוח אדם. ייפתח מוקד מידע ארצי של משטרת ישראל שמספרו יפורסם לציבור בעת הצורך.
הציבור יוכל להתקשר ולקבל מידע אודות צירי תנועה עירוניים ובינעירוניים וכן לדווח על אירועים ו/או תקלות. משטרת ירושלים קוראת לציבור הנהגים להתאים את הנסיעה לתנאי הדרך, להימנע מנסיעה בכבישים בהם יש הצפה, להדליק אורות, לשמור מרחק, להאט את מהירות הנסיעה ולהימנע מעצירות פתאומיות.

נהגים אשר נתקעו עם רכבם, יש להתקשר למוקד 100 ולהמתין ברכב עד להגעת ניידת משטרה.

הולכי רגל/תושבים אשר נקלעו למצוקה וזקוקים לעזרה – יש להתקשר למוקד 100 ולהמתין עד להגעת ניידת משטרה.

משטרת ירושלים קוראת לכלל הציבור לנהוג במשנה זהירות בקרבת מאגרי מים בהם קיימת סכנת נפילה, היסחפות וטביעה.

הציבור מתבקש להימנע מפעולות שיש בהן סכנה בטיחותית, לשמור על ערנות ונקיטת משנה זהירות בעת נהיגה ובכל עת להישמע להוראות המפורסמות בתקשורת.

יש להביא בחשבון כי בעת הצורך, בהתאם למזג האוויר והערכת מצב שתתקיים, ייסגרו לתנועה צירי הכניסה לירושלים, למען בטחונם ושלומם של הציבור והנהגים שבדרך.

משטרת ירושלים תעדכן כל העת, באמצעות כלי התקשורת השונים, פייסבוק משטרת ישראל, אתר האינטרנט של משטרת ישראל ואתר עיריית ירושלים, אודות צירי תנועה חסומים, המלצות על צירי תנועה חלופיים והנחיות לציבור.

מומלץ להיות קשובים לאמצעי התקשורת השונים ולהישמע כל העת להנחיות השוטרים.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת, ביקר במרכז ההיערכות לשלג של עיריית ירושלים ובחן את המוכנות העירונית לקראת הסערה החורפית והשלג הצפויים להגיע לירושלים.

ברקת נפגש עם מפעילי מפלסות השלג, עם נהגי מפזרות המלח, ביקר במחסני החירום העירוניים וציין "עיריית ירושלים משלימה את היערכותה לקראת השלג. שלג בירושלים הוא חגיגה לירושלמים ואנחנו מצפים לראות את העיר הכי יפה בעולם צבועה בלבן. השלג מחייב מוכנות עירונית ואחריות אישית של כלל התושבים ואנו קוראים לכל התושבים להתכונן לקראת השלג, לגלות אחריות ולהישמע להנחיות העירייה וגורמי ההצלה.", אמר ברקת.

לקראת השלג הצפוי בבירה עיריית ירושלים תפעיל על פי הצורך כ- 150 מפלסות שלג, מפזרות מלח וכלים הנדסיים לפילוס הצירים הראשיים. העירייה הצטיידה 200 טונות מלח לפיזור וטיפול בשלג. כמו כן, העבירה העירייה כ-1,500 שקי מלח אשר יפורזו במינהלים הקהליתים בשכונות וב-500 מוסדות חינוך שונים ברחבי העיר. העירייה הכינה מערך לאיתור מוקדי קפיאה ופיזור מלח על הצירים המרכזיים. במידה וירד שלג תתבצע עבודת פילוס בצירים הראשיים, למתן מענה לכוחות החרום וההצלה לטיפול באירועי חרום והצלת חיים. התושבים מתבקשים שלא לנהוג ברכבים פרטיים ולהישמע להנחיות הרלוונטיות לנסיעה בצירי הכבישים בתוך העיר ומחוצה לה.

העירייה הצטיידה באלפי מנות מזון, אלפי אתי חפירה, אמצעי חימום, גנרטורים, שקיות חימום, אמצעי תאורת חירום, מאות שמיכות ושקי שינה שיחולקו למינהלים הקהילתיים לטובת סיוע לתושבים הנזקקים.

עיריית ירושלים וגופי הביטחון קוראים לתושבי ירושלים להיערך מבעוד מועד לסופה הצפויה. חשוב לציין כי לאור הסופה, צפוי כי יהיו שיבושים ברחבי העיר, ולכן יש לנקוט באחריות אישית ובשיקול דעת ולהיערך לשהות בבתים, בהתאם לחוברת ההנחיות שנשלחו לבתי התושבים ולהישמע להנחיות המעודכנות שיופצו באמצעי התקשורת השונים.

העירייה ממליצה לתושבים לבדוק תקינות מערכת החימום, בעיקר אלה המחייבות אוורור ולהצטייד באמצעי חימום לא מבוססי חשמל, לנקות ולפתוח תאי ניקוז מים בחצרות ומרזבים על הגגות, לגזום עצים וענפים בגינות פרטיות בסמיכות לכבלים, לבדוק בטיחות מערכות חשמל ולהצטייד בתאורת חירום ובמטען גיבוי לטלפונים סלולריים, להצטייד באת חפירה לפינוי הכניסות לבתים במידת הצורך, לחזק אנטנות, דודי שמש, סככות וחפצים אחרים על הגגות, ולהכין מלאי מזון בסיסי למספר ימים, כולל מים. בנוסף, מומלץ לפנות חפצים שאינם מוחזקים ועשויים ליפול ממקום גבוה, או לעוף כמו עציצים, אדניות, ריהוט ושלטים.

באתר העירייה יופעל לראשונה עמוד אינטרנט ייעודי בכתובת: www.jerusalem.muni.il - בו יוכלו התושבים לקבל מידע מעודכן מכלל גורמי החירום וההצלה בעיר על מצב הצירים בעיר, מערכת החינוך, תחבורה ציבורית יעוץ לקהילה, חברת חשמל ועוד.  האתר ירכז את כל העדכונים החשובים במקום אחד וזמין לטובת התושבים.

בעקבות לקחי השלג אשתקד וכחלק מהיערכות העירייה לחורף ולמזג אוויר סוער, בוצע בשטחים הציבוריים, בכל רחבי העיר, גיזום יזום של עצי שדרה, באופן מקצועי ומבוקר על ידי צוותי הגיזום של מחלקת הגננות.

בנוסף, אגפי העירייה השונים (תברואה, שפ"ע, תושי"ה ומבנים מסוכנים), יערכו סיורים נוספים לבדיקת הצורך בגיזום נוסף של עצים וענפים, בדיקת הצורך בטיפול בכבישים/בורות, טיפול במבנים מסוכנים ויערכו להקצאת רכבי גרר לפינוי רכבים תקועים בצירים ועוד.

כמו כן, קיים חשש ממפגעים בדרכים, בנתיבי הולכי הרגל, בסמוך לאתרי העבודה ובאזורים הנמוכים המועדים להצפות. בשל החשש להצפות במקומות נמוכים, שירותי כיבוי והצלה וצוותים של חברת הגיחון ערוכים לחילוץ  במקרי חרום וכוננות לשאיבת מים ממקומות מוצפים ובנוסף, כל גורמי החירום וההצלה ערוכים לטיפול באירועי חירום.

מינהל החינוך- נערך ויקיים הערכות מצב בדבר קיום או אי קיום לימודים במהלך השלג ולאחריו. מפאת האחריות לשמירה על ביטחונם של הילדים, הודעה על הלימודים תתקבל בהתאם להערכות מצב, ויש להתעדכן בכלי התקשורת ובאתר העירוני. כמו כן, כ-1,500 שקי מלח יפוזרו בקרב 500 מוסדות חינוך באמצעות המינהלים הקהילתיים בטרם הסופה בכדי למנוע הצטברות של שלג. במידת הצורך ובהתאם להערכת המצב יופעל גם מערך הלמידה המתוקשב בבתי הספר, במסגרתו יעלו המורים משימות לימודיות למרחבים מקוונים באתרים הבית ספריים. כמו כן, השנה מוגדרים נאמנים לביה"ס והגנים אשר יסייעו בהחזרת הכשירות של מוסדות החינוך לאחר השלג.

אגף הרווחה ושרותי בריאות הציבור- ראש העיר, ניר ברקת הנחה את צוותי העירייה להגביר את הסיורים לאיתור דרי רחוב והעברתם ללינה זמנית במהלך ימי הסערה. כמו כן החטיבה לקידום נוער בעירייה מקיימת החל מתחילת השבוע סיורים לאיתור בני נוער ברחוב ומפנה אותם להלנות במקומות מוגנים חמים הכוללים מזון. צוותי החטיבה ימשיכו את סיוריהם בכל רחבי העיר גם במהלך הלילות והימים הבאים.

במסגרת האחריות והערנות האישית, העירייה מבקשת מתושבי העיר לבדוק האם שכניהם זקוקים לסיוע או עזרה. בעת הצורך, המינהלים הקהילתיים יפעלו במתכונת חירום על-מנת לסייע לציבור בנושאי שגרת חיים (מספרי הטלפון של המינהלים הקהילתיים יפורסמו באתר האינטרנט העירוני בכתובת: www.jerusalem.muni.il). אנו ממליצים להיערך עם אספקה של מזון ומים למספר ימים ולחולים הנוטלים תרופות באופן קבוע, להצטייד מראש במלאי תרופות לימי הסערה.

ניתן לדווח על מפגעים באמצעות:

אתר העירייה  בכתובת: www.jerusalem.muni.il

האפליקציה העירונית

מוקד העירוני 106- שנערך לקבלת הודעות על מפגעים ולהפניית גורמי העירייה לטיפול במפגעים.

העירייה שבה וקוראת לציבור התושבים והמבקרים כי בעת ירידת שלג, להישמע להוראות המשטרה המצילות חיים ולהימנע מנסיעה בכבישים, ולא לבצע נסיעות שאינן הכרחיות, על מנת לאפשר לצוותים העירוניים ולגורמי ההצלה לשמור על הצירים המרכזיים פתוחים. יש להתעדכן בכלי התקשורת באשר לשינויים בהסדרי התנועה בימים הקרובים.

שיתוף הפעולה בין העירייה לתושבים הינה המפתח להתמודדות מתאימה עם הסופה והשלכותיה.

בכל מקרה של מצב חרום, או דיווח על מפגעים, ניתן לפנות למוקד עיריית ירושלים 106, או למוקדים של שירותי הביטחון וההצלה, על פי הצורך (משטרה: 100 / מד"א: 101 / כיבוי אש: 102 / חברת החשמל: 103).

"עזר מציון" תעמיד אמבולנסים בעלי אבזור ייעודי לנסיעה בשלג לצורך הסעת חולים ומוגבלי תנועה לטיפולים רפואיים וליעדים מיוחדים באזור ירושלים. כמו כן, דרושים נהגים עם רכבי 4*4 להסעת חולים הזקוקים לטיפולים מצילי חיים. לתיאום יש להתקשר לטל: 02-5002111 , המוקד יהיה זמין 24 שעות. עדיפות עליונה לחולי דיאליזה, חולים אונקולוגיים ולטיפולים רפואיים דחופים.

אגף התנועה הודיע אתמול (יום ב') כי נוכח הצפי למזג אוויר סוער, אגף התנועה ערוך בכוחות מתוגברים למתן שירות וסיוע למשתמשי הדרך. אגף התנועה מבקש מהציבור כי, בעת מזג אוויר סוער יש להימנע מלנסוע בכבישים ואזורים בהם צפויים להיות הצפות ושטפונות. לנוחיותכם, מצורפת רשימת מוקדי צפי לשטפונות והצפות בצירי תנועה חלופיים. בהתאם לחיזוי השירות המטאורולוגי לשלג, על הציבור לקחת בחשבון  כי צירי תנועה ייסגרו מבעוד מועד ולא תתאפשר נסיעה בהם, זאת על מנת לשמור על שלום הציבור וביטחונו. לפיכך, על ציבור הנהגים להיערך בהתאם ולצפות כי ייתכן וצירים ראשיים, כגון: כביש 1 ו- 443, ייסגרו לתנועה בהתאם לחיזוי, עוד בטרם יושלג.

 כחלק מההערכות למזג האויר הסוער הצפוי , החל משעות הבוקר המוקדמות הועלתה רמת הכוננות במגן דוד אדום לרמת כוננות גבוהה , מוקדי מד"א ותחנות מד"א בכל רחבי הארץ מתוגברים בחובשים ופאראמדיקים, ובשכונות הערים  פרוסים כונני מד"א עם אמבולנסים וציוד רפואי. מד"א , ארגון ההצלה הלאומי של ישראל,  עומד בקשר רציף ובתאום מלא עם כלל הגורמים במדינה בהם : משטרת ישראל, צה"ל , משרדי הממשלה והרשויות המקומיות, על מנת להציל חיים ולהגיע במהירות לכל מי שיזדקק. במד"א ערוכים בכוננות שלג בערים ובמקומות בהם צפוי לרדת שלג בצפון הארץ ובירושלים ויחידת הג'יפים של מד"א (המונה 120 ג'יפים ורכבי שטח ) גוייסה, תסייע בהצלת חיים  ותבצע את המשימות הנדרשות במהלך ימי הסערה, במקומות בהם תנאי העבירות בכבישים ובדרכים יהיו קשים, כמו כן כלל האמבולסים 4 על 4 של מד"א יופעלו, ועל האמבולנסים באזורים המושלגים יורכבו שרשראות . על מנת לעבור את ימי מזג האויר הסוער בשלום  , במד"א שבים ופונים לציבור להשמע להוראות המשטרה ,להנחיות הרשויות המקומיות ולהמלצות מגן דוד אדום המופיעות באתר מד"א ובכך להימנע מפגיעות בנפש .

במסגרת היערכות משטרת ישראל למזג האוויר הסוער, נפתח מרכז מידע ארצי למענה לפניות אזרחים בנושא הסערה הצפויה, תנועה בצירים וכד׳. 
מספר הטלפון של מרכז המידע 1-700-705-100.

תמונה ראשית: flash 90, תמונות ראשונה ושנייה בגוף הכתבה: באדיבות עיריית ירושלים, תמונה שלישית: באדיבות עזר מציון 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה