בתי החולים בירושלים עובדים במתכונת שלג



בתי החולים בירושלים, הדסה ושערי צדק נערכו לקראת מזג האוויר הקיצוני בעיר, דרכי הגישה אל בית החולים תשמרנה פנויות להגעת מטופלים, צוותים רפואיים יפעלו בכוננות מוגברת ותתוגבר אספקת ציוד רפואי

המרכז הרפואי שערי צדק נערך לשלג וימשיך לספק שירותים רפואיים. בהיקף מלא לתושבי ירושלים והסביבה בכל תנאי מזג האוויר. דרכי הגישה לבית החולים תשמרנה פנויות כמו גם הכבישים הפנימיים במתחם בית החולים. כל מחלקות בית החולים תמשכנה לפעול כרגיל לרבות יולדות, אשפוזים ורפואה דחופה. גם במרפאות ובמכונים נערכים למתן מענה לכל מטופל.

לפרטים נוספים 02-666-6666 או 02-655-5111.

מטה שלג מיוחד הוקם והוא פועל 24 שעות ביממה עד חלוף הסערה.  גובשה תכנית להסעת רופאים ואחיות אל בית החולים וממנו ברכבי 4X4. ובכלי רכב מותאמים והוסדרו מקומות לינה לעובדים מאזורים קשי גישה.  הושלם ציוד לפינוי שלג ומפגעים.

מקומו המרכזי של בית החולים על צירי התנועה הראשיים המטופלים באופן שוטף על ידי העיריה, מבטיח נגישות גם בתנאי מזג אויר קשים.  צירי תנועה בתוך הקמפוס מפונים באורח שוטף.

צוותי בית החולים (רופאים, אחיות, עובדים פרא רפואיים וכח עזר) עובדים במשמרות של 12 שעות ומרועננים באפן שוטף. מערך היסעים גובש לאיסוף ופיזור העובדים לחילופי המשמרות ולחלק מהעובדים סודרו מקומות לינה בבית החולים. כל המלאים הדרושים – מזון, דלקים, גזים, כביסה, אספקה סטרילית, ציוד רפואי ותרופות – נבדקו ותוגברו. מערכות הגיבוי לשעת חירום (גנרטורים, מערכות מידע וכיו"ב) נבדקו והוכנו לעבודה במקרה הצורך. יחידת הזנקה של מד"א מוקמת בתוך בית החולים.

בתי החולים של הדסה פועלים החל מהיום (יום ד') במתכונת שלג. צוותי בית החולים נמצאים בכוננות מלאה וערוכים לטפל בכל המטופלים המאושפזים או כאלה שיגיעו לקבלת טיפול.

נכון להיום, מרפאות החוץ בבתי החולים בהדסה ובעין כרם יעבדו עד השעה 12:30.
אשפוזי יום אונקולוגיה והמטולוגיה יעבדו עד השעה 15:30. הצירים הראשיים אל בית החולים ישארו פתוחים באמצעות מפלסות שלג, פיזור מלח וכל פעולה שתידרש, בשיתוף פעולה עם עיריית ירושלים והמשטרה. כל הפעילות הדחופה והאשפוזית בבתי החולים של הדסה תימשך ללא שינוי. אנו קוראים לציבור המבקש להגיע להדסה לנהוג במשנה זהירות ולשמור על בטיחותו בדרכים. לבירורים במהלך ימי הסופה, הציבור מוזמן להתקשר לטלפון: 02-6777111

"בדיוק כמו בסופת השלג אשתקד, בתי החולים בעין כרם ובהר הצופים ימשיכו לתפקד כסדרם ויהיו ערוכים לקליטת כל חולה שיזדקק לשירותיהם" מבהירה לציבור פרופ' תמר פרץ, מ"מ מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה.

"לאחר שקיימנו דיונים עם גורמי העירייה והמשטרה, סיכמנו על שמירת דרכי הגישה בצירים המובילים אל בתי החולים במפלסות ופיזור מלח וסיוע בכל צורך נוסף בשיתוף פעולה מלא. מערך הרופאים, צוותי הסיעוד וכל שאר בעלי התפקידים החיוניים להמשך פעילות תקינה של בית החולים כבר ערוכים בכוננויות מוגברות ותורנויות, כאשר באם נגיע למצב של היערמות השלג יושארו בבית החולים כוננים מהתמחויות שונות, לכולם אפשרויות הגעה אל בתי החולים. אדגיש כי גם בשנה שעברה עשו צוותי הרפואה והעובדים בהר הצופים ובעין כרם כל מאמץ אפשרי, אפילו צעידה ברגל, כדי להגיע ולטפל בחולים ולשמור על פעילות רציפה של בתי החולים ועל כך קיבלו רבים מהם תעודות הוקרה".

בתי החולים של הדסה ערוכים ברמה הארגונית אף מבחינת כמות מספקת של ציוד רפואי, תרופות, כביסה נקייה, מזון ודלקים להפעלת גנרטורים. כך גם צוותי הביטחון והתחבורה אשר יפעלו במתכונת מתוגברת לשם סיוע בכל הנדרש וכן נציגי העירייה ומפעילי מפלסות השלג, אשר ישהו לאורך ימי הסופה בבית החולים.

"הדסה תתן את מלוא השירות הרפואי, הן למאושפזים במחלקות השונות והן למגיעים במהלך ימי הסופה", מסרה פרופ' פרץ, "ואני קוראת לכל מי שיגיע לנהוג במשנה זהירות ולשמור על בטיחותו בדרכים".

מנהל מיון ילדים בהדסה עין כרם, ד"ר עודד פוזננסקי מדגיש בפני הציבור את הסכנות בימים אלה במיוחד, בין הייתר של תופעת כוויות קור. "אוכלוסיות הקצה כמו תינוקות, ילדים קטנים וזקנים,  הן המחייבות תשומת לב מיוחדת. סימנים כמו איבוד תחושה בקצות הגפיים, שינוי צבע באיזורים אלו, פצעים קטנים שכואבים, ובכלל כל החמרה במצב בריאותי בעייתי – מחייבת פנייה לקבלת טיפול רפואי ואין להקל בה. גם חימום יתר של חדרים הינו מסוכן ויש לשמור על טמפ' ממוצעת שאינה קיצונית לשום כיוון".


בבית החולים הדסה הר הצופים חיממו את הבאים בדרך יצירתית; אילן מנהל המטבח של בית החולים יזם והקים דוכן מרקים בכניסה לבית החולים לחימום החולים, מלוויהם וכל באי בית החולים.

בתפריט: מרק ירקות עם אטריות ומרק בצל עם קרוטונים.

לדברי ד"ר אסנת לבציון-קורח, מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים: "צוות בית החולים ערוך לקליטה וטיפול בחולים שיגיעו במהלך הסופה. אנו ערוכים להלין את החולים ואת מלוויהם במידת הצורך, כמו גם את הצוות הרפואי."

 

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה