אושרה הקמת 700 דירות לזוגות צעירים



הוועדה המקומית לתכנון ובניה בעיריית ירושלים אישרה להפקדה שתי תכניות בניה המיועדות לזוגות צעירים באמצעות השכרת דירות

מדובר בתכנית "הדסה הקטנה" ותכנית "מתחם אלנבי" בהן יוקמו כ- 686 יחידות דיור שייועדו להשכרת דירות.

תכנית "הדסה הקטנה" בשכונת קריית היובל ממוקמת סמוך לגן המפלצת והינה מתחם משולב למגורים, מסחר ומשרדים. התכנית מציעה הקמת 405 יחידות דיור בחלוקה לשלושה בניינים של 18 קומות אשר ייבנו מעל שתי קומות מסחר שתעודד פעילות עירונית במפלס הרחוב.

בנוסף, התכנית מציעה לשמור על מבנה הציבור הקיים בתחומה (מרכז בריאות קהילתי), ויוצרת שטח ציבורי פתוח משמעותי שיתחבר לגן המפלצת המחודש. כמו כן, במתחם ייבנה  מבנה ציבור לצורכי חברה קהילה ותרבות.

תכנית "מתחם אלנבי" ממוקמת בין הרחובות חנוך אלבק וינובסקי בה יוקמו 281 יחידות דיור שייועדו להשכרה. במקור, מספר יחידות הדיור היה אמור לעמוד על 244, אך מספרן הוגדל לכ- 281, כאשר הוחלט כי מחצית מתוספת יחידות הדיור ייועדו לבני המקום-תושבי ירושלים.

חנן רובין, חבר בוועדה המקומית לתכנון ובניה מטעם סיעת 'התעוררות', תמך בתכנית. רובין אשר מחזיק את תיק סטודנטים ומשפחות צעירות מאמין כי התכנית היא התשובה האמתית להשארת צעירים בירושלים: "תכנית "הדסה הקטנה" היא לא פחות ממהפכנית בירושלים. 664 יחידות דיור חדשות זה לא דבר מובן מאליו בעיר, ובמיוחד במיקומים אטרקטיביים כמו בשכונת קריית היובל בסמוך לטבע הפתוח, או בשכונת תלפיות הנמצאת בתנופה עצומה, עם תכנון חדשני ומבני ציבור. כל זאת ללא הדובדבן שבקצפת - התוכנית תקודם במסגרת פרויקט "דירה להשכיר" )בהמשך למאמציהם של ראש העיר ברקת וסגנו כחלון ( וייבנו בה דירות בשטח ממוצע של 110 מטר שיהיו מיועדות להשכרה מפוקחת לטווח ארוך. זוהי התשובה האמתית לשאלה כיצד ניתן להשאיר צעירים ומשפחות בירושלים."

עיריית ירושלים קידמה את התכניות באמצעות קובי כחלון, מ"מ ראש-העיר ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה, אשר ניהל את המו"מ בין העירייה, רשות מקרקעי ישראל ומשרד האוצר. הדירות בשני הפרויקטים מיועדות לשיווק במסגרת תכנית "דירה להשכיר" המובלת על-ידי משרד האוצר.

מדובר בפרויקט דיור להשכרת דירות לטווח ארוך, במסגרתו חלק מהדירות להשכרה יהיו במחירי שוק וחלקן ב- 20%-30% פחות ממחיר השוק. בנוסף, דייר שיחתום על חוזה במתחם "דירה להשכיר" יוכל להתגורר בו 5 שנים, עם אופציה להארכה ב-5 שנים, בכל פעם שחוזה השכירות מסתיים. כמו כן, מחיר השכירות  יהיה מפוקח וצמוד למדד המחירים לצרכן בלבד, לתקופה של 3-5 שנים. לאחר מכן יועלה שכר הדירה לכלל הדיירים ב-1% לשנה בלבד לכל היותר.

ראש-העיר ירושלים, ניר ברקת מציין כי: "בפעם הראשונה בירושלים מאושרות שתי תכניות משמעותיות בנות מאות יחידות דיור המיועדות להשכרה לזוגות צעירים. מדובר בהישג משמעותי שיסייע לזוגות צעירים לשכור דירות במחירים הנמוכים ממחיר השוק

ב- 20%-30%, על-ידי יצירת וודאות בגובה תשלום שכר הדירה".

תמונה: יגאל לוי אדריכלים

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה