מגדילים את מקומות החנייה בעיר



האגף לשירותי חניה בעיריית ירושלים גיבש יחד עם סוחרי עמק רפאים והמושבה הגרמנית תכנית חדשה לשינוי הסדרי החניה באזור בכדי לסייע לתושבי העיר , אורחים, תיירים וסוחרים המגיעים לקניות ולבילוי בעמק רפאים

התכנית שגובשה מציעה הסבת הסדר החניה בחלק מהרחובות באזור במשך שעות היום, מחניה באמצעות תו חניה אזורי בלבד (כפי שקיים כיום) לחניה בתשלום (כחול לבן) כך שיהפכו זמינים לטובת הכלל. בנוסף, שעות החניה בתשלום (כחול לבן) יקוצרו בשעתיים ויחולו רק עד השעה 18:00, לעומת השעה 20:00 כפי שקיים כיום.

במסגרת התכנית, במספר רחובות בהם מותרת כיום החניה רק לבעלי תו אזורי, תותר החנייה בשעות היום החל מהשעה 07:00 ועד לשעה 18:00 לטובת כלל הציבור, בתשלום אגרת חניה. החל מהשעה 18:00 ואילך, החניה תותר רק לבעלי תו חניה במטרה לתת מענה לתושבי השכונה. התכנית החדשה גובשה לאחר סקר חניה שבוצע באזור שבחן את השימוש בחניות במהלך שעות היום. ממצאי הסקר העלו כי במספר רחובות בשכונה חניות רבות אינן מנוצלות על ידי תושבי השכונה,  ולכן ניתן לאפשר חניה לכלל הציבור.

התכנית  גובשה במסגרת סדרת מפגשים שהתקיימה בין האגף לשירותי חניה בעירייה עם נציגי הסוחרים והתושבים במושבה הגרמנית במטרה לתת מענה ככל הניתן לצרכיהם ותביא הגדלה משמעותית של מקומות החניה הזמינים לציבור הקונים והמבלים באזור ותמשוך קהל רב יותר.

התכנית החדשה תובא בשבועות הקרובים לאישור האגף לתשתיות ורשות התמרור ובכוונת העירייה להפעילה כבר בסוף חודש ינואר 2015.

ראש העיר ניר ברקת ציין כי "אנו פועלים בכל רחבי העיר יחד עם הסוחרים והתושבים במטרה לתת מענה לצרכיהם ולאפשר ככל הניתן סיוע וחיזוק לעסקים בתקופה מאתגרת זו".

עינב בר מחזיקת תיק העסקים ציינה "המושבה הגרמנית מהווה אזור מסחר חשוב ומשמעותי בעיר ירושלים, המאפשר מגוון אפשרויות בילוי לכלל סוגי האוכלוסיות בעיר ולאוכלוסיית המשפחות בפרט. למצוקת החניה במושבה הייתה השפעה רבה על הגעת תושבים לאזור, ומכאן גם החשיבות הגדולה של היוזמה, שתגדיל את מקומות החניה באזור. אני מברכת על היוזמה ועל אופן התגבשותה שנעשתה בשיתוף מלא של התושבים והסוחרים, שזהו דבר חשוב ומשמעותי בפני עצמו. היוזמה תאפשר לכלל תושבי העיר להגיע ולבלות במקום ומנגד תסייע מאוד לעסקים עצמם. בימים אלה אנו שוקדים על מהלכים רבים נוספים לעידוד העסקים בירושלים זאת מתוך ההבנה כי הצלחתם של העסקים בעיר היא ההצלחה של ירושלים כולה."

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה