בי"ס ממ"ד גוננים יתרחב לכל המתחם



לאחר כשנתיים וחצי של הליכים משפטיים, הורה בית המשפט על פינוי של בית ספר דרכי נועם ממתחם גוננים, כבר בשנת הלימודים הבאה המתחם כולו יעבור לשימוש

בשנתיים וחצי האחרונות ניהלה עיריית ירושלים, מאבק נגד בית הספר 'דרכי נעם-בני עמי' ונגד הגורמים הרבים שהיו מעורבים בהפעלתו - בראשם מר שלמה בוקשפן ורשת החינוך העצמאי - ניתן אתמול לבסוף פסק דינו של בית המשפט בירושלים, ע"י השופטת אנה שניידר המורה על פינוי מוחלט של בי"ס "דרכי נעם" מהמתחם.

משמעות פסק הדין היא כי בשנת הלימודים הבאה (תשע"ו) יעבור המתחם כולו לשימושו המלא של בית הספר 'ממ"ד גוננים' ותלמידיו, אשר יוכלו ללמוד בכיתות מרווחות ומותאמות לצרכיהם, לאחר כ-4 שנים, בהן פועל ביה"ס בחלק מהמתחם.

בפסק דין קיבל בית המשפט את עמדת עיריית ירושלים, וקבע כי לאחר עשרות שנים של פעילות הנתבעים במתחם (הממוקם בשכונת קטמון, ואשר נמצא בבעלות העירייה), יחויבו אלה להתפנות ממנו לחלוטין כבר בסוף שנת הלימודים הנוכחית (תשע"ה), כך שבשנת הלימודים הבאה ישובצו תלמידי בית הספר במסגרות לימוד אחרות.

בעירייה ציינו "כי מזה שנים ארוכות הנתבעים עושים דין לעצמם במתחם, ופועלים בחוסר אחריות, ללא כל שיתוף פעולה עם גורמי הפיקוח השונים, ותוך התעלמות מדרישות העירייה, תוך פגיעה מתמשכת בתלמידי בי"ס גוננים. במהלך הדיונים ייצגו את בי"ס "דרכי נעם" עו"ד יוסי חביליו ולאחריו עו"ד מנחם ינובסקי".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת: "המהלך של העירייה הוא צעד נוסף בהתאמת מבני הציבור בעיר לצרכי התושבים ולמענם. אני שמח שמגמת הצמיחה של ביה"ס "ממ"ד גוננים" מקבלת את המענה ההולם ושפעולות העירייה במקרה זה נותנות מענה ראוי לכלל ילדי ותושבי השכונה".

פסק הדין מקבל את עמדת העירייה, וקובע כי אין לנתבעים כל זכויות במבנה שבבעלות העירייה, וכי רשות השימוש הזמנית שניתנה להם, לפני עשרות שנים, נסתיימה עם הגשת התביעה על ידי העירייה. כמו כן, קובע בית המשפט כי פעילותם של הנתבעים מזה שלוש שנים רצופות בניגוד לדין, ללא רישיון כנדרש בחוק ותחת צווי סגירה מטעם מנכ"לית משרד החינוך, גם היא מהווה עילה לפינויים מהמתחם.

לבסוף, מאמץ פסק הדין לחלוטין את טענות העירייה, לפיהן בית הספר 'דרכי נועם-בני עמי' הוא למעשה "אסופה של מסגרות לימודיות בלתי קשורות" ש"אין כל טעם בשימורה במתחם", במיוחד כאשר ישנם פתרונות חלופיים לתלמידיו, ובוודאי נוכח מצוקת הכיתות הקשה והמתגברת בבית הספר 'ממ"ד גוננים'. כזכור, בשנים האחרונות חל גידול מתמיד במספר התלמידים בבית הספר הממלכתי-דתי גוננים הפועל במבנה עירוני.

אריאלה רג'ואן, יועצת ראש העיר לענייני חינוך ציינה כי: "לאחר תקופה ארוכה שבמהלכה התנהלה התביעה, השתכנע בית המשפט כי העירייה צודקת בכל טענותיה, וכי היא רשאית להביא לפינוי הנתבעים מהמתחם. פסק הדין שם סוף להתנהלות הפסולה והבלתי מתקבלת מצד הנתבעים, ויש לברך על כך. על הגורמים אשר היו המעורבים בהפעלת מוסדות החינוך הבלתי חוקיים במתחם לעשות את חשבון הנפש, ולשקול את צעדיהם מול התלמידים שבאחריותם וכן מול העירייה".

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה