כתב אישום: שני תושבי מזרח העיר תכננו לבצע פיגוע בעיר



פרקליטות מחוז ירושלים, הגישה היום (יום ב') לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד שעבאן בן אחמד חמאד בן 28, ואחיו מוחמד בן אחמד חמאד, בן 23. השניים, מואשמים בחברות בארגון טרוריסטי, שידול לחברות, מגע עם סוכן חוץ, קשירת קשר לפשע, שיבוש מהלכי משפט והשמדת ראיה

על פי כתב האישום, לפני זמן מה נענה שעבאן בן אחמד חמאד לבקשת פעיל חמאס מעזה והתגייס לארגון, לאחר מכן הוא גייס את אחיו והשניים ניסו לגייס אדם נוסף במטרה להקים חוליה צבאית לשם ביצוע פיגוע טרור בירושלים. שני הנאשמים בעלי עבר פלילי בעבירות ביטחון.

לפני כחודשיים קיבל שעבאן בן אחמד חמאד פניה בפייסבוק ממפעיל חמאס, בעקבות הפניה נשלח אליו ספר ובוא אגרת מאסיר חמאס אשר ישב בעבר בכלא עם שעבאן בן אחמד חמאד.  באגרת הוצע לו להצטרף לפעילות ארגון החמאס באזור ירושלים, ושאבאן נענה. בהמשך נשלח אליו ספר נוסף ובו דיסק ודף הוראות.

על פי ההוראות נדרש שעבאן בן אחמד חמאד לרכוש מחשב ולפרק ממנו את כל אמצעי התקשורת שבו. לאחר מכן עליו להכניס דיסק שצורף, להפעיל תוכנת הצפנה ולבסוף לאחר ההצפנה לפתוח קובץ הנמצא בדיסק. בביתו מילא שעבאן אחר ההוראות, הפעיל את תוכנת ההצפנה שעל הדיסק ופתח את הקובץ שבו נרשמו מספר הוראות: עליו ליצור קשר במספר שצוין בדף, עם אדם בשם "אבו מוחמד" ולקבל ממנו סכום כסף בסך 100,000 ₪ לשם מימון פעילות החוליה. עם קבלת הכסף עליו ליצור קשר עם אדם נוסף וממנו לרכוש נשק לטובת הפעילות הצבאית.

יומיים לאחר מכן, פנה הנאשם לאחיו, עדכן אותו והציע לו להצטרף אליו לחולית החמאס ולפעילותה. לאחר שנענה, פנה  מוחמד בן אחמד חאמד לחברו והציע לו להצטרף לחוליה, אולם החבר סרב ואף הביע דעתו כי על הנאשמים להתרחק מפעילות זו.

במקביל הם יצרו השניים קשר עם אדם נוסף, ובהתאם להוראות שקיבלו, אמרו לו  שיש להם עבורו פיקדון בסך 100,000 ₪ שעליו לקח.  

ביום 27.11.14 בשעת ליל נעצר שעבאן בן אחמד חמאד. מיד אחר כך השמיד אחיו את הדיסקים והנייר שהיו בלפטופ, פירק את הדיסק הקשיח  והחביאו בתוך מאוורר המחשב.

במעשיהם המתוארים לעיל, היו הנאשמים חברים בארגון טרוריסטי;  כמו כן שידל שעבאן בן אחמד חמאד את אחיו להיות חבר בארגון וכן שידלו הנאשמים יחדיו אדם אחר להיות חבר בארגון; כמו כן קיימו הנאשמים ביודעין מגע עם סוכן חוץ; וכן קשרו קשר לביצוע עבירות בנשק ועבירות נוספות; הנאשמים גם השמידו במזיד ספר, או עשו אותו בלתי ניתן לקריאה, לפענוח או לזיהוי, והכל בכוונה למנוע את השימוש בהם לראיה; וכן עשו דבר בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי או להביא לידי עיוות דין, בין בסיכול הזמנתו של עד, בין בהעלמת ראיות ובין בדרך אחרת.

 

תמונה: flash 90

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה