שער הכניסה לעבודה בירושלים



לאחרונה נפתחו בירושלים ארבע קבוצות של מיזםצ מיח"ה (צועדים למשרה- חזקים בהכנסה) במטרה לקדם ולשפר את ההכנסה של תושבי העיר על בסיס שדרוג תעסוקתי, תוך התבססות על רכישת מיומנויות טכנולוגיות, תהליכי העצמה והכוונה אפקטיבית להשמה

מיזם צמי"חה הינו מיזם של עיריית ירושלים-הרשות העירונית לתעסוקה, המופעל באמצעות עמותת "מחשבה טובה" וצוות "אלו ןקריירה". הקורסים של מיזם צמי"חה נפתחו גם במערבה וגם במזרחה של העיר.

לדברי אורנית בן ישר, מנכ"לית העמותה: "מחשבה טובה מברכת את עיריית ירושלים על העשייה וההשקעה הרבה לקידום תעסוקה בירושלים, אנו מאמינים כי הפעלת מיזם זה יסייע בהתמודדות עם החסמים של שפה ומחשבים, ויחולל שינוי בקרב דורשי התעסוקה בירושלים".

במיזם משתתפים תושבי העיר ירושלים שהינם מחוסרי תעסוקה, או מועסקים במשרות חלקיות, או כאלה עם משרות שאינן מתאימות להם, אשר עבדו לפחות שנה במהלך חמש השנים האחרונות והם בעליה שכלה של 10 שנות למוד לפחות ובגילאי 20-45.

הלימודים מתקיימים במרכזי המחשבים של עמותת "מחשב הטובה", בבית יד שרה וואדי ג'וז. במסגרת המיזם המשתתפים עוברים קורס שימושי מחשב בסיסיים של 50 שעות (במזרח העיר 60), כאשר התכנים הם מוכווני תהליך של חיפוש או שדרוג עבודה.

כידוע, החשיפה הטכנולוגית הינה שער כניסה לעולם התעסוקה בכלל ולאוכלוסיות מוחלשות בפרט, ידע שמוטמע בשימושי המחשב מהווה במקרים רבים תנאי סף לקליטה והשתלבות בעבודה.

במזרח העיר המשתתפים מקבלים גם קורס עברית. כמחפשי עבודה במדינה דוברת עברית, שליטה בשפה מהווה אף היא תנאי סף לקליטה והשתלבות בעבודה. הדבר מהווה חסם בפני רבים מהמגזר הערבי. קורס עברית לדוברי ערבית מסייע להסיר חסם זה בתהליך מציאת העבודה המתאימה.

במסגרת המיזם, המשתתפים מקבלים סדנאות העצמה להשתלבות בעבודה מתאימה, שעות אימון אישי, ג'וב קלאב - חיפוש עבודה מונחה ומקוון, שעות הדרכה לחיזוק תהליך ההתמדה בעבודה. 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה