נעצרו שמונה ערבים ממזרח ירושלים החשודים בהסתה



במסגרת מבצע "מילות קרב" של המשטרה נעצרו שמונה ערבים החשודים שמהלך החודשים האחרונים הפיצו באמצעות דף הפייסבוק שלהם תמונות, סרטונים ודברי הסתה שהוכוונו על פי החשד לפגיעה ביהודים וכוחות הביטחון

במסגרת ההתמודדות הכוללת של משטרת ירושלים עם עבירות האלימות וההפס"ד, הציב מפקד מחוז ירושלים , ניצב משה (צ'יקו) אדרי, את נושא פרסומי ההסתה לאלימות ולטרור באמצעות הרשתות החברתיות ורשת האינטרנט כנדבך מרכזי בפעילות האכיפה במשטרת ירושלים.

כפועל יוצא מכך,בתום פעילות משותפת של ימ"ר ירושלים ושב"כ עצרו בלשי וחוקרי היחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים, בסיוע כוחות מג"ב ויס"מ 8 חשודים ערבים תושבי מזרח ירושלים, חלקם מזוהים עם ארגוני חמא"ס ופת"ח, בחשד שבמהלך החודשים האחרונים הפיצו באמצעות דף הפייסבוק שלהם תמונות, סרטונים ודברי הסתה שהוכוונו עפ"י החשד, לפגיעה ביהודים ובאנשי כוחות הבטחון, וכן פרסומים שעפ"י החשד מסיתים ומעודדים ביצוע פיגועים כנגד יהודים.

מזה זמן שחוקרי היחידה המרכזית של משטרת ירושלים ושירות הביטחון הכללי מנהלים חקירה בליווי פרקליטות המדינה ופרקליטות מחוז ירושלים בנושא הסתה ברשתות החברתיות.  מהחקירה עולה כי החשודים מפיצים באמצעות עמוד הפייסבוק המפורסם על שמם, תמונות, אמירות וסרטונים המשבחים את המחבלים שביצעו את הפיגועים בירושלים לצד הסתה ועידוד לפגיעה ביהודים. כמו כן אותרו תמונות של חלק מהחשודים כשברשותם אמצעי לחימה כגון אקדחים, ונשק מסוג M-16.
פרסומים אלו הובילו לתגובות רבות מצד אלפי העוקבים בפייסבוק של החשודים אשר חיזקו את אמירותיהם, הביעו תמיכה וגררו פרסומי תמונות וקריקטורות המביעים תמיכה בדברים שפורסמו.

במסגרת המעצרים שבוצעו במהלך הלילה נעצרו החשודים ונתפסו המחשבים האישיים , מכשירים ניידים, אמצעי מדיה נתיקה, פרסומי הסתה, רימון מאולתר ועוד , וזאת בהתאם לצו שהוצא מבעוד מועד ע"י בית משפט השלום בירושלים.

מעצר זה הינו פעולה נוספת למדיניות משטרת ירושלים כנגד ההסתה באמצעות הרשתות החברתיות ומתווסף למעצרו של מחמוד עסילה תושב העיר העתיקה לפני כחודש אשר כנגדו הגישה הפרקליטות כתב אישום בגין הסתה לאלימות ולטרור באמצעות הפייסבוק.

בהמשך למדיניות המפכ"ל בכל הנוגע להחמרת האכיפה בעבירות הסתה וגזענות, הנחה מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, לנקוט ביד תקיפה כנגד כנגד כל חשוד המסית ומפרסם חומר פוגעני באמצעות הרשתות החברתיות, וציין כי "פוטנציאל המסוכנות של עבירות אלה הוא גבוה מעצם העידוד למעשי נקם ואלימות" . מפקד המחוז שיבח את ימ"ר ירושלים והשב"כ וציין כי "שיתוף הפעולה הפורה והמקצועי בין ימ"ר ירושלים לשב"כ הניב חקירה מורכבת ומקצועית שהובילה למעצרם של החשודים בהסתה לאלימות וטרור.משטרת ירושלים תמשיך בפעילותה המקצועית, המסורה והבלתי מתפשרת להשבת השקט והביטחון לתושבי ירושלים ומבקריה".


החשודים הועברו לחקירה במפלג התשאול של ימ"ר ירושלים ויובאו להארכת מעצרם בבית משפט השלום בירושלים.

תמונה:  flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה