משפחה הותקפה בצומת חסן ליד מחסום המנהרות



מחבל שפך חומר על פניהם של בנות משפחה בצומת חוסן סמוך למחסום כביש המנהרות. המחבל גם ניסה לדקור עובר אורח באמצעות מברג, אזרח שהיה במקום ירה לעבר המחבל ופצע אותו, מחקירת האירוע עולה כי ככל הנראה המחבל שפך חומץ על המשפחה

פלסטיני התיז חומץ לעבר חמש בנות משפחה שנסעה במחסום המנהרות בכביש 60 שבין בית"ר עילית לכפר חוסן. ככל הנראה המשפחה עצרה לאדם שרצה לקחת איתן טרמפ ובזמן ששוחח איתן הגיע המחבל ושפך חומץ לעבר אותו אדם ולעבר בנות המשפחה. המחבל גם רדף אחרי אותו אדם באמצעות מברג, לוחמי משמר הגבול  הבחינו בחשוד אשר רץ בעקבות אזרח ובידו מברג. הצוות צמצמם טווח לעבר המחבל, ובמקביל אזרח חמוש שעבר עם רכבו במקום, ירה לעבר פלג גופו התחתון. לוחמי מג״ב השתלטו על המחבל במהירות ועצרו אותו. 
 

כוחות נוספים הגיעו למקום, כמו גם צוותי מד״א ואיחוד הצלה שהעניקו טיפול רפואי לפצועים ופינו אותם לבתי החולים.

חובש בכיר במד"א מני שטרית שהגיע בתוך זמן קצר למקום סיפר :" בצומת הכניסה מכביש המנהרות לכביש עוקף חוסן עמד רכב ובתוכו אשה ו- 4 בנות, במקום הייתה המולה גדולה , והנפגעים היו נסערים מאוד. הם היו בהכרה מלאה וסבלו מפגיעות חומצה שגרמו לצריבות בעיניים קוצר נשימה אדמומיות וצריבה בעור , הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל חשיפת האזורים שנפגעו בגוף, שטיפה, מתן חמצן ופינינו אותם להמשך טיפול בבית חולים כשמצבם הוגדר קל . המפגע שנורה נפגע וטופל על ידינו בסיוע כוח רפואה של צהל שהגיע למקום ופינה אותו לבית חולים".

שרגא הופמן סמנכ"ל איחוד הצלה מסר: "כשהגעתי לזירה סיפרו לי עוברי אורח כי מדובר ברכב שעצר טרמפ לאזרח ובעת פתיחת דלת הרכב הותז לעברם חומר בלתי מזוהה שגרם להם לכוויות וצריבות בפנים, הטרמפיסט נפצע בינוני ובני המשפחה ששהו ברכב נפגעו באורח קל, כוחות הביטחון ביצעו ירי לעבר הפלסטיני ששפך עליהם את החומר, כוחות צבא ומשטרה בודקים את נסיבות האירוע, עוד נמסר כי הוא ניסה גם לדקור עוברים ושבים באמצעות מברג, ובעקבות הירי שבוצע לעברו הוא נוטרל ".

משה קמון, אזרח שעצר טרמפ ונפגע סיפר  "אני עובד בגוש עציון כמלווה הסעות, עצרתי בגוש עציון בעוקף חוסן כדי לקחת טרמפ לביתר והטרמפ  עצר לי והערבי הגיע מצד ימין שאל אותי מה השעה ושפך עלי חומר בתוך כוס ואז הרגשתי את זה בעניים. ואז התחלתי להרגיש את הסכנה. אפילו לא הספקתי לעלות לרכב ואז הוא זרק עליי את החומר בכוס. התחלתי לברוח לי ברגע שהרגשתי שאני סכנת חיים".

מהדסה נמסר כי אל מרכז הטראומה בהדסה עין כרם הגיע גבר ששפכו על פניו חומצה. מצבו קל- בינוני. לבית החולים שערי צדק פונו שישה נפגעים, אמא ושלוש בנותיה, אחייינית ונפגע נוסף כולם במצב קל עם פגיעות עור וצריבה. הנפגעים שפונו לבית החולים שערי צדק שוחררו מבית החולים. 
 
המחבל גם פונה לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא עם פציעות ירי באגן, מצבו בינוני, יציב ובהכרה.
תמונות באדיבות דוברות איחוד והצלה ירושלים 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה