עיריית ירושלים תקל משמעותית את התנאים לפתיחת דאנס-ברים בעיר



עיריית ירושלים מקלה על בעלי הברים והדאנס בארים בעיר בהליך הוצאת רישיון עסק לדאנס בר. מהיום בעלי ברים המעוניינים לשלב רחבת ריקודים בעסק לא יצטרכו היתר לשימוש חורג לטובת הפעלת הדאנס בר- אלא רק רישיון עסק רגיל

השינוי החדש יביא להקלה בירוקרטית עצומה לחיסכון של עשרות אלפי שקלים לבעלי בעסקים ויקל משמעותית עליהם בתהליך קבלת רישיון העסק.

בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי בענף מועדוני הלילה בירושלים והמושג "דיסקוטקים" כפי שהיה מקובל בעבר כמעט ונעלם. במקומם של הדיסקוטקים נפתחים עסקים היוצרים שילוב של דיסקוטק ופאב הנקרא בשפה העסקית "דאנס- בר".

ב"דאנס בר" ככלל ישנו שטח של בר ישיבה ושולחנות אשר מוגשים אליהם אוכל ,שתיה קלה ומשקאות אלכוהוליים,  כמו כן בסמוך ישנה רחבת ריקודים מרכזית אחת, או מס' רחבות קטנות מאוד לריקודים אשר מפוזרות ליד שולחנות האוכל והשתייה.

במשך שנים רבות בעלי העסקים נאלצו להוציא היתר לשימוש חורג משטח מסחרי לדיסקוטק  אף שהם אינם פועלים כדיסקוטק אלא "דאנס בר". הליך זה גרם לדאנס ברים רבים עיכובים רבים בהוצאת רישיון עסק, לחלקם אף לא אושר רישיון עקב אי הוצאות היתר לשימוש חורג והדבר פגע מאוד בדאנס ברים קיימים והקשה מאוד על פעילותם ולא עודד פתיחת דאנס ברים חדשים במרכז העיר.

לאור בעיות אלו יזמה העירייה באמצעות מנהלת האגף לקידום עסקים רויטל מרזין יחד עם חברת המועצה ומחזיקת תיק קידום עסקים עינב בר והלשכה המשפטית בעירייה בדיקה של החוק בנושא.

בחוות דעת משפטית  שהוציאו  עו"ד חיים נרגסי, סגן היועץ המשפטי עירייה וראש התביעה העירונית יחד עם עו"ד מירי וייס- ארפה ראש צוות רישוי עסקים הם קובעים כי לאור השינויים בענף הדיסקוטקים ומועדוני הלילה, יש לבטל את הדרישה להוצאת היתר לשימוש חורג שהינו הליך מורכב ויקר במקום אשר ייעודו מסחרי במרכז העיר ירושלים, ולהסתפק בהליך רישיון עסק רגיל.

חוות הדעת המשפטית שיזמה העירייה נותנת פתרון לבעיה המורכבת שנבעה מכך שאין בחוק או בתב"ע הגדרה מהו דאנס בר ובשל כך נתקלו דאנס ברים רבים בעיר בקשיים רבים בהליך קבלת רישיון העסק.

ההקלות ברישיון דאנס ברים בעיר מצטרפות להקלות נוספות שיזם ראש העיר לטובת בעלי העסקים בעיר. לאחרונה אישרו שרי הפנים והאוצר את יוזמתו של ראש העיר ניר ברקת להפחתת תעריפי הארנונה לשנת 2014 לעסקים בירושלים במסגרתם אושרה הפחתה של 1% בארנונה לעסקים בירושלים ובשבועות האחרונים קיבלו כ-20,000 בעלי עסקים בעיר זיכוי של 1% בחשבון הארנונה שלהם. בנוסף, במטרה לחזק את בעלי העסקים בתחום הפנאי בירושלים, אושרו תעריפים מוזלים בשיעור של עד כ 50%  למועדוני ריקודים גדולים הפועלים בבירה.

ראש העיר ניר ברקת ציין כי "בעלי העסקים הם הבסיס הכלכלי של ירושלים. צעדים אלו  שיזמנו יקלו על העסקים וימשכו חדשים, יחזקו את כלכלת העיר, ייצרו מקומות עבודה נוספים, יעלו את האטרקטיביות של ירושלים וימשיכו את הצמיחה בעיר. כל זאת לצד ההשקעות הרבות שלנו בהעלאת איכות החיים של התושבים".

חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק קידום עסקים עינב בר אמרה ״ביטול הליך השימוש החורג לדאנס ברים במרכז העיר, הוא מהלך חשוב שהובלתי כמחזיקת התיק לקידום עסקים יחד עם מנהלת האגף רויטל מרזין וראש העיר, ניר ברקת, והלשכה המשפטית כבר מתחילת הקדנציה. מדובר במהלך משמעותי נוסף מבין מהלכים רבים נוספים שאנו מקדמים לקידום העסקים בכלל, ולחיזוק חיי הלילה בירושלים בפרט.

להחלטה משמעויות ביורוקרטיות וכלכליות גדולות, שכן ביטול ההליך יקל עד מאוד על העסקים בתחום, ויעודד יזמים צעירים וחדשים לפעול בו. חיי לילה תוססים ופורחים הם קריטיים לירושלים ולהפיכתה לעיר אטרקטיבית לצעירים. נמשיך לפעול במטרה לעודד יזמות חדשנית בתחום באמצעות הוזלת עלויות ותמיכה עירונית"

סגן היועץ המשפטי לעירייה וראש התביעה העירונית עו"ד חיים נרגסי מציין "חוות הדעת שיזמנו תסייע מאוד לעידוד הדאנס ברים הקיימים ותקל על פעילותם וכן תעודד פתיחה של דאנס ברים חדשים במרכז העיר לטובת תושבי ירושלים".

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה