אחיו של שניים מהעצורים החשודים בהצתת בית הספר הדו לשוני "מדובר בחבר'ה עם ערכים"



אחיו של אחד העצורים החשודים בהצצת בית הספר הדו לשוני לפני כשבוע אמר היום "לא נתנו לנו עדיין לראות אותם ומדובר בחבר'ה טובים, עם ערכים שמאוד אוהבים את הארץ והמדינה ומכבדים כל אזרח"

במוצאי שבת לפני שבוע הוצתה כיתה א' בבית הספר ונכתבו כתובות נאצה על הקירות. על הקירות נכתבו הכתובות "אין דו-קיום עם סרטן", "די להתבוללות", "כהנא צדק" ו-מוות לערבים".
 
המשטרה מסרה אתמול (יום א') כי יש התפתחות משמעותית בחקירה אך עם זאת, על פרטי הפרשה הוטל צו איסור פרסום גורף. בערב גם הותר לפרסום כי נעצרו מספר חשודים במעשה. בנוסף, הוארך מעצרם של החשודים עד ליום חמישי הקרוב. 

היום (יום ב') בראיון לרדיו ירושלים, בתכנית "בדרך הביתה" עם שלום אורן אמר א' אחיו של שניים מהחשודים שנעצרו בגין חשד להצתת כיתה בבית הספר הדו לשוני "ממוצאי שבת לא הצלחתי לראות את האחים שלי, לקחו אותם מהרחוב. למשםחה הודיעו אבל לא נתנו לנו לפגוש אותם וזה חמור מאוד כי מדובר פה בחבר'ה צעירים, אמנם מעל גיל 18 אבל הם עדיין צעירים. הם חבר'ה טובים בחורים עם ערכים שמאוד אוהבים את הארץ והמדינה ומכבדים כל אזרח. כולם תומכים בהם ומחזקים אותם ומחכים שיחזרו הביתה". 

איתמר בן גביר "שמייצג את העצורים אמר "עד עכשיו לא נתנו לנו להיפגש איתם ואנחנו חוששים שמפעילים עליהם לחץ. לא דיברתי עם העצורים והחשדות האלה לא מספיקות כדי להוציא צו שלא ייתן לנו להיפגש עימם. איפה כל ארגוני זכויות האזרח שבדרך כלל מסייעים איפה הם נעלמו, בגלל מדובר בצעירים פעילי ימין אבל אני לא חושב שהם הציתו בית ספר". 
 
יום אחרי ההצתה התקיימה בבוקר משמרת תמיכה בבית הספר שכזכור חורט על דגלו שילוב של לימודים של יהודים וערבים יחדיו. בעקבות ההצתה ולאור משמרת המחאה למקום הגיעו סטודנטים, פעילי תג מאיר, שרת המשפטים, ציפי לבני, ח"כ אראל מרגלית, ח"כ מיקי רוזנטל, ח"כ נחמן שי, סגן ראש העיר, עופר ברקוביץ, סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך, רחל עזריה ונציגים של ארגון ההורים בירושלים. כמו כן, הגיעו תלמידים מבית הספר הסמוכים קשת וקדמה דבורה להבעת תמיכה בתלמידי בית הספר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה