שר הביטחון יעלון על הפיגוע במישור אדומים "מדובר בצעירים שניזונים מהסתה"



בראיון לתכנית 'רצון חופשי' ברדיו ירושלים התייחס שר הביטחון משה (בוגי) יעלון לפיגוע אתמול בסניף רמי לוי במישור אדומים "התגובה המהירה כפי שעשה המאבטח אתמול ונטרל את המחבל היא שמצילה חיים"

שר הביטחון, משה בוגי יעלון, התייחס הבוקר (יום ה') בראיון לרדיו ירושלים בתכנית "רצון חופשי", בהגשת אבי רצון, לבחירות הקרובות ולפיגוע אתמול בסניף 'רמי לוי' במישור אדומים ואמר "מדובר בצעירים שניזונים מהסתה גדולה, זה מטריד את האזרחים, אותי ואת שירות הביטחון הכללי. לא מדובר במישהו מתכנן לבצע פיגוע מתוכנן מראש ולכן נדרשת כאן הערנות של האזרחים. התגובה המהירה כפי שעשה המאבטח אתמול וניטרל את המחבל היא שמצילה חיים". 

השר יעלון התייחס גם להחלטה לפזר את הכנסת וללכת לבחירות חדשות ואמר "לא הייתה לנו ברירה, אלאל לפזר את הקואליציה. אני כבר כמה חודשים מרגיש שהממשלה הזו הגיעה לסף דרכה. לא יכולה להתקיים ממשלה שבה מרשים לעצמם לא לקיים את חוקי המדינה . וטוב שעשה ראש הממשלה שהחליט לפזר את הכנסת". 

עוד הוסיף השר "אני מציע לכל מי שהולך לקלפי שיבחר לפי ניסיון, אני מצר גם על זה שהמערכת הפוליטית של היום נסובה סביב שברי מפלגות ואין גושים. אין ספק שהאלקטורט הישראלי נע ימינה בשנים האחרונות".
 
שר הביטחון גם השיב לשאלה בנוגע למינויו של גדי אייזנקוט לרמטכ"ל החדש ואמר "המינוי הוא ההחלטה הכי חשובה ולא יכול להיות שראש הממשלה לא יהיה מעורב בה. וכך ראש הממשלה נהג, לצערנו היו לא מעט אירועים בתקופה האחרונה שגרמו לעיכוב וחשבתי שהתהליך יהיה יותר קצר".

 בנוגע לשאלה האם הוא רואה עצמו כמועמד לראש הממשלה השיב "יותא לי הרבה לבקר בבקו"ם ולראות את המתגייסים וחלקם שואלים איך נהייתי רמטכ"ל, כשאני התגייסתי בכלל לא חשבתי על זה. לגביי השאלה האם אתמודד לראשות הממשלה אני חושב שיש לנו ראש ממשלה מצויין ולא חותרים נגד המועמד המוביל ולא כנגד מי שטוב למדינת ישראל. העם צריך יציבות ולא מלחמת יהודים". 

תמונה: flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה