לוחמי מג"ב עצרו הלילה תושב אבו דיס כשברכבו שלושה מטעני צינור



לוחמי המג"ב הגיעו למקום בעקבות דיווח של מטען שנזרק לעבר כוח אחר של לוחמים. הלוחמים החלו במרדף אחר אחד הרכבים וברכבו נמצאו שלושה מטעני צינור מוכנים להשלכה. במקום התפתחו גם הפרות סדר ושני לוחמים נפצעו קל

בסביבות השעה 1:00 בלילה, יצאו שני צוותים של לוחמי מג"ב מאזור יהודה ושומרון לפעילות שתכליתה חלוקת זימונים באזור אבו דיס.  לפתע התקבל דיווח מצוות אחר של מג״ב עוטף י-ם, על מטען שנזרק לעברו בעת שנסע על ציר הביטחון הסמוך לגדר ההפרדה (בצד הישראלי).

״מיד הבנו בדיוק היכן נזרק המטען, ובמקרה היינו בנסיעה לכיוון המוצב שלנו במרחק מאות מטרים מהנקודה. החלטנו לנסוע לשם ולתפוס את המחבלים שזרקו את המטען״, מספר מפקד הפעילות. כשהגיעו לצומת האונברסיטה בכפר אבו דיס, הבחינו הצוותים בשלושה רכבים הנוסעים על הציר במהירות גבוהה ובאופן פרוע תוך שהם מתפצלים. הכוח החל במרדף אחרי אחד הרכבים. לאחר זמן קצר הרכב בו נסעו החשודים איבד שליטה והתנגש בעמוד חשמל בצד הדרך.

לוחמי מג״ב הצליחו לעצור את נהג הרכב בטרם זה הצליח להימלט רגלית מהמקום. כשהביטו לתוך הרכב הבחינו הלוחמים בשלושה מטעני צינור מוכנים לפעולה ומיד סגרו את הזירה והזעיקו חבלן משטרתי למקום. במקביל החלו הפרות סדר סמוך למקום והלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפרות סדר, תוך שהם שומרים על העצור ומבודדים את זירת המטענים. ״משימה מורכבת לכשעצמה״, מתאר קמב״צ היחידה שפיקד על הפעילות.

לאחר מספר דקות הגיע למקום חבלן משטרתי ונטרל את המטענים. העצור, תושב אבו דיס בשנות העשרים לחייו, נלקח לחקירה והמשך טיפול במשטרת מעלה אדומים. הרכב נגרר אף הוא למחוז ש״י.  מאוחר יותר התברר כי החשוד הינו דרוש חקירה לשירות הביטחון הכללי, לשם הוא נלקח בשעות אלו למעצר והמשך חקירה. שני לוחמים נפצעו קל כתוצאה מידויי האבנים במהלך ההפרות סדר שהתפתחו במקום, והם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים הדסה הר הצופים בירושלים.

סגן מפקד הפלוגה, רפ״ק שמעון פדידה מציין: ״מדי לילה אנחנו מבצעים פעילות יזומה והתקפית בכפר זה ובכפרים סמוכים. בד״כ הפעילות מלווה גם בטיפול בהפרות סדר אלימות, בהן לא פעם נעצרים המתפרעים. במקרה הזה כמו גם במקרים רבים בעבר, הלוחמים פעלו בנחישות ובמקצועיות תוך חתירה למגע ובדיוק כפי שמצופה מהם. זו לא הפעם הראשונה שנזרקים לעבר כוחותינו מטעני צינור באזור, ואני שמח שהפעם שמנו יד על אחד החשודים. תודות למעצר זה, בהמשך צפויים מעצרים נוספים של חברי החוליה״. 

תמונה: חטיבת דובר המשטרה 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה