כתב אישום: תושב מזרח ירושלים הסית לפיגועים באמצעות הרשתות החברתיות



פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד מחמוד עסילה, תושב מזרח ירושלים בן 31, המואשם כי בחודשים אוקטובר עד נובמבר 2014 העלה לעמוד הפייסבוק והיו-טיוב שעל שמו תכנים המסיתים לאלימות ולטרור

בכתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד שחר מלול, נאמר כי בתחילת חודש אוגוסט בוצע פיגוע דריסה באמצעות טרקטור בירושלים, במהלך האירוע לוחם יחידת נחשון השתתף בנטרול המפגע. ימים ספורים לאחר מכן פרסם עסילה בפייסבוק תמונה של שניים מאנשי יחידת נחשון, ביניהם הלוחם שהשתתף באירוע, ולצד התמונה כותרת: "רוצחי השהיד מוחמד אל ג'עביס, אני לא הולך להגיב, ולא לעשות סרטון, כלב בן כלב, את התגובה אני משאיר לכם". לכותרת זו נחשפו 291 עוקבים ובוצעו 23 שיתופים.

בפרסום אחר, לאחר דריסת פעוטה ותיירת בפיגוע הדריסה בגבעת התחמושת, העלה עסילה סרטון ובו הוא אומר: "ערב טוב תנחומיי למשפחת שלודי [המחבל שדרס והרג בגבעת התחמושת], בעלייה בדרגת אל-שאהיד עבד אלרחמן אלשלודי לפני שבוע, תנחומיי להורי חיג'אזי [שניסה להתנקש בחייו של יהודה גליק] בעליה בדרגתו של אל שהיד מועתז חיג'אזי היום בבוקר, תפילה על נשמתו והלוואי שכל העם הפלסטיני יעשה מה שהוא עשה". לסרטון נחשפו 11,154 עוקבים, והוא זכה ל – 1,225 סימני חיבוב, ו-55 שיתופים.

בפרסום נוסף, לאחר שקצין מג"ב דרוזי הרג מחבל איברהים אלעקרי שביצע פיגוע דריסה בירושלים,  העלה עסילה ליו-טיוב סרטון בו אמר: "אני יודע שיש בארץ שלנו דרוזים טובים, ששומרים על מקורם ועל זהותם ושהם רוצים לחזור לארצם....אבל יש קבוצה מהדרוזים ששכחו שהם ערבים ושהתפצלו מהאיסלאם ומתגייסים לצבא הישראלי....בא אליכם אחד מהדרוזים המעאפנים ומוריד את תמונת השאהיד אברהים אלעקרי אללה ירחמו ואומר "הנבלה, החזיר", אתם הנבלות...אתה בנאדם לא מחונך דרוזי מעאפן מגזע של מעאפנים. ובא העדר מאחוריך, מוחא לך כפיים, מחזק את ידיך, כל זה בגלל דרוזי נבלה, הדרוזי שנדרס זה נבלה ולא איברהים אלעקרי, איברהים אלעקרי שהיד....יא מלוכלך ובן של מלוכלך. לפחות איברהים אלעקרי יצא שאהיד וקיבל כבוד של אל שאהדה, אבל לא כמו הנבלה הדרוזי על פסי הרכבת, חייל ומשרת את הלאום שלו וכלב נאמן, אף אחד לא אמר לכם להתגייס לצבא הישראלי, המקור שלכם ערבים שהתפצלו והורגים את בנינו הפלסטינים....כי מי שירה באלעקרי והעניק לו את כבוד השאהיד הוא בחור דרוזי ששמו חסן ושף אחד לא יגיד לי חסן מה, ממע'אר.. כלב נבלה ובן של כלב, ממני ומכל צעירי מחנה פליטים שעפאט, לאחראי שהוריד את התמונה של השאהיד איבראהים אלעקרי וקללו אותו – תפו עליך י'כלב נבלה ובן של כלב אל תשכחו יא כלבים שאתם ערבים כמוכם וכמונו".

בסרטון אחר גינה מחמוד עסילה קטין, קרוב משפחתה של ח"כ חנין זועבי, שהעלה לרשת סרטון תמיכה בישראל הקורא להשיב את שלושת הנערים החטופים למשפחותיהם. בסרטון איים עסילה על הקטין באומרו "יש לך 24 שעות אתה מוריד סרטון התנצלות לפלסטינאים, אחרת אני מגיע לנצרת ואני שם אותך כמו סמרטוט בכניסה לנצרת ונותן לכל מי שנכנס ויוצא לדרוך עליך" הנאשם המשיך לאיים על הקטין "תזהר תוריד את הסרטון, לא צריך לשטוף בך את האדמה".

כך בהזדמנויות שונות ורבות, פרסם עסילה דברים מתוך מטרה להסית לגזענות, פרסם קריאות לעשיית מעשה אלימות או טרור או דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה אלימות או טרור, תמיכה או הזדהות עימו, ועל פי תוכנו של הפרסום המסית והנסיבות שבהן פורסם, יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה אלימות או טרור, כמו כן , פרסם דבר מתוך מטרה להסית לגזענות, ותמך בארגון טרוריסטי.

כתב האישום מייחס למחמוד עסילה אישום נוסף של השמדת ראיות במהלך החקירה, לאחר שהורה לאשתו לשנות את סיסמת הכניסה לעמוד הפייסבוק ולמחוק את כל התמונות והתכנים המעודדים אלימות והסתה.

בשל חומרת המקרה, מבקשת הפרקליטות לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. 

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה