​עשרת הדברות למוגנות



כרטיסיות עליהם 'עשרת הדברות של מוגנות' חולקו הבוקר (יום ב') לתלמידים בבתי ספר בעיר ירושלים, כחלק מכנס בינלאומי המתקיים לראשונה בישראל אשר יעסוק בדרכי ההתמודדות עם אלימות והתעללות בקרב הקהילה

הכנס שמתקיים ביוזמת ארגון תהל - מרכז הסיוע לנשים וילדים, במלון רמדה בירושלים נפתח היום ויימשך לאורך שלושה ימים. המושבים וההרצאות מיועדים להורים, מחנכים וראשי קהילות, המבקשים לקבל ידע בסיסי אודות מניעה והתמודדות עם אלימות בבתי הספר, בריונות ברשתות החברתיות, התעללות במשפחה ועוד. בכנס יתארחו מאה וחמישים מרצים מרחבי העולם, לצד מטפלים מתחום בריאות הנפש - בהם רופאים, אחיות ואנשי אקדמיה.

במקביל לכנס חולקו לתלמידים בבתי הספר ברחבי העיר כרטיסיות עם עשרת הדברות של מוגנות בין הדברורת המופיעות על הכרטיסיות; "למדו את הילדים שמותר להגיד לא", "למדו את הילדים שעליו לבקש רשות מההורה", למדות את הילד את ההבדל בין סוד טוב לסוד רע" ועוד. הרעיון הוא ליצור מודעות בקרב התלמידים בכל הנוגע לאלימות והתעללות. 

כמו כן, במהלך הכנס יוצגו נתונים אודות היקף אלימות מילולית פיזית ומינית כלפי זקנים, נשים וילדים בקרב קהילות בארץ וברחבי העולם, תוך הצעת מגוון דרכים להתמודדות למניעת התופעה והטיפול בה לאחר משבר. כמו כן, יוצג בכנס תוכניות הלימוד לחינוך מיני העתידות להיכנס למגזר הדתי והחרדי בארץ, וכן יוצגו מודלים של מניעת הטרדות מניעות שננקטו בקרב קהילות סגורות בארץ ובעולם.

"בעידן בו אנו עדים לתופעות האלימות הגואה בקרב קהילות שונות בארץ ובעולם ומתבשרים מידי שבוע אודות מקרים נוספים של נפגעי תקיפה מינית, ישנו צורך לרכז את מגוון אנשי המקצוע העוסקים בתחום בכדי  להעניק להם את הידע הרב שהצטבר בתחום להתמודדות אל מול התופעות הן כצעד מניעתי והן בפן הטיפולי בעת משבר קהילתי", מסרו מארגני הכנס.

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו אמר בסרטון ברכה לקראת הכנס כי "התחושה היא תמיד כאשר מדובר בציבור דתי שיודעים לטפל בבעיות בתוך הקהילה, יש רב רבנית, ועדות חסד... בתפקידי השונים ברבנות נוכחתי לדעת עד כמה חשוב מרכז הסיוע... לעיתים דווקא בקהילה ובמשפחה אין מי שיכול להאמין לקשיים של הנשים".

עוד הוסיף הרב לאו, "מכיוון שאנו עדיין לא נמצאים במצב של ימות הנביאים, של ימות משיח, של ישועה, עדיין זהו הזמן למרכז סיוע ולבית חם שנקווה שכולנו שימלא את יעודו בצורה המלאה למתדפקות בדלתותיו".

מנהלת ”ארגון תהל“, דבי גרוס, הסבירה כי מדובר באירוע היסטורי בו מתקיים כנס בינלאומי אליו חוברים רבנים ואנשי מקצוע מכל הזרמים, בהם חרדים, חסידים, דתיים וחילונים מרחבי העולם כולו. כולם יחד למעשה אומרים כי יש לעצור את האלימות המינית והמילולית בחברה. יש די ידע בתחום לעשות זאת ומטרת הכנס היא לאפשר לכל הקהילות לרכוש כלים אלו בכדי להפוך את החברה למקום טוב יותר ובריא יותר".

ארגון תהל מפיק את הכנס בשותפות עם עמותות וגופים העוסקים באלימות והתעללות במשפחה, ביניהם משרד הרווחה, מכון חרוב, עמותת את"ם ישראל - רשת מקצועית למטפלים דתיים וחרדים בבריאות הנפש, עמותת 'אל הלב', המכללה האקדמית ירושלים, ארגון ohel, ישיבה אונברסטי בישראל, ארגון shalom task force, ארגון פרוג'קט שרה, עמותת עדן ועוד.


תמונה: flash 90

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה