כ-1,000 ילדי גנים בירושלים מצטרפים לתכנית תזונה בריאה



30 גני ילדים של יום לימודים ארוך הצטרפו השבוע לפיילוט הזנה בריאה של עיריית ירושלים בגני הילדים בבירה. השלב הראשון בפיילוט החל בשנה שעבר ב-15 גני ילדים ברחבי העיר וזכה לתגובות חיוביות ביותר

הצלחת השלב הראשון בפיילוט הביאה להרחבתו לגני ילדים נוספים בבירה. במסגרת הפיילוט מסופק לגני הילדים אוכל בריא ומזין המבוסס על תפריט שנבנה על-ידי תזונאיות מוסמכות ומרכיב שילוב בריא של דגנים מלאים, בשר לא מעובד, קטניות, ירקות ופירות טריים. המטרה היא להגיש אוכל מופחת שמן ומלח שייתן מענה בריא וטעים לילדים.

כלל גני הילדים המשתתפים בתכנית מקבלים ליווי של גורמי מקצוע בתחום הרגלי התזונה, בכדי לקבוע תפריט מיטבי שיספק אוכל מזין וטעים לילדי הגן. בנוסף, לאורך תקופת הפיילוט מתבצע מעקב יומיומי של הגורמים המקצועיים אחר תזונת הילדים וישלח שאלון להורי הילדים שבו יתבקשו להתייחס לתגובות ילדיהם לאוכל החדש. כך שבמקרה הצורך יתבצעו שינויים בתפריט המוגש. עיריית ירושלים ששמה לעצמה למטרה להרחיב את הפרויקט בעתיד לגנים נוספים.

כמו כן, במסגרת התכנית החדשה קיימה החודש עיריית ירושלים סדנא לסייעות הגנים בנושא תזונה בריאה, במסגרתה קיבלו הסייעות הרצאות מתזונאיות, נתונים על ערכים תזונתיים, טיפים לאופן הגשת האוכל ועוד.

הפיילוט הינו יוזמה של סגנית ראש העיר ומשנה לתיק החינוך רחל עזריה, ומתבצע בשיתוף קבוצת ההורים "ארוחה 10", מנהל החינוך בעיריית ירושלים, משרד החינוך, העמותה לתפנית בחינוך והחברה למתנ"סים.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת ציין כי "החינוך הירושלמי מוביל גם בהנחלת אורח חיים בריא ומודעות לחשיבות תזונה בריאה כבר מהגיל הרך.  ילדי ירושלים מצטרפים למגמה העולמית של אוכל בריא ומזין".

רחל עזריה הוסיפה כי "הצלחנו להפוך את ירושלים לחלוצת האוכל הבריא לגיל הרך. הכל התחיל בהתארגנות של הורים שפנו אלינו בנושא לפני מספר שנים ונמשך בפיילוט מוצלח שנערך בשנת הלימודים האחרונה בחמישה עשר גנים. בפיילוט למדנו שאפשר להגיש לילדים אוכל שהוא גם בריא וגם טעים. חשוב להודות למשרד החינוך על ההירתמות והשותפות בביצוע הפיילוט ובהכנסת התפריט הבריא לכלל הצהרונים בעיר. ילדי ירושלים ייהנו מהתפריט הבריא, ואנחנו נמשיך לעשות הכל כדי שיגדלו בעיר טובה ובריאה יותר."  

מיקול ניצא מארגון ההורים העירוני מסרה כי "אנחנו מברכים את כל הגורמים המעורבים בעיריית ירושלים ואת רחל עזריה בפרט, שהובילו בנחישות מהפך בתזונה בגנים. עבורנו כהורים הידיעה שהארוחה העיקרית של ילדים רבים בירושלים תהיה מעכשיו יותר בריאה ומזינה זה חזון שמתגשם."

בתמונה: ראש העיר ניר ברקת וסגנית ראש העיר רחל עזריה מבקרים בגן ילדים בפיילוט תזונה בריאה לפני שנה (קרדיט: פלאש 90)


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה