נשיא המדינה ראובן ריבלין במקלט לנשים מוכות "אתן הגיבורות האמיתיות"



נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ורעייתו, הגברת נחמה ריבלין, ביקרו היום (יום ב') במרכז למניעת אלימות ובמקלט לנשים מוכות לרגל יום המאבק באלימות נגד נשים שיצוין מחר

בסיור הציגו אנשי המקצוע של ויצו, לנשיא ולרעייתו, את העבודה הנעשית בתחום המניעה והטיפול במשפחות הסובלות מאלימות במשפחה, לרבות הטיפול בילדים נפגעי אלימות. הנשיא ורעייתו נפגשו עם נשים הגרות במקלט ועם ילדיהם, ושמעו את סיפוריהן האישיים על האלימות המילולית והפיסית ממנה סבלו.

בסיום השיחה פנה הנשיא אל הנשים ואמר: "למדתי להכיר את הבעיות שלכן בתפקידי השונים, אני רואה בכן נשים אמיצות, אתן הגיבורות האמיתיות. יש נשים רבות שנמצאות במצוקה ולא מעיזות לומר זאת, צריך הרבה אומץ להכיר בכך שאת או אתה חשופים לאלימות ולסכנת חיים. צריך הרבה אומץ כדי לשבור את מעגל האלימות ולעבור למקלט שמגן עליכן ולומר 'אני כאן כדי להיאבק על הזכות שלי לחיות'. באנו להצדיע לכן, אתן בחזית מאבק קשה ביותר ואתן מרהיבות עוז לומר 'עד כאן'."

הנשיא הדגיש את חשיבות הסיוע של החברה לנשים ואמר: "כחברה עלינו לדאוג לאותן גיבורות שבאות ואומרות 'די! אנחנו נלחמות באלימות נגדנו'. אין לי ספק שאתן משלמות על כך במחיר החרות והעצמאות שלכן לתקופה מסוימת, אבל זו הדרך הנכונה להגן על החיים שלכן ושל הילדים שלכן. בחרתן בדרך הקשה והאמיצה, בחרתן בחיים, בחרתן לשוב ולקחת אחריות על החיים שלכן ועל המשפחה שלכן. במוקדם או במאוחר אתן תצאו מהמקלט הזה אחרי שתקבלו כאן את הכלים לנהל חיים חופשיים מטרור, חופשיים מאלימות ומלאים בתקווה. החברה הישראלית חייבת להבין שאלימות במשפחה איננה גזרת גורל אפשר וחובה להתמודד נגדה ולעמוד מולה. אסור לשתוק. אסור להעלים עין. אם יש אלימות מכל סוג שהוא, פיזית, מינית או כלכלית חייבים להתערב וחייבים לדווח. רק אם  נכיר באלימות, נדע להתמודד איתה. אני רוצה להודות לצוות על העבודה המסורה הכוח וההעצמה שאתם מעניקים לנשים כאן." 

בסיום הביקור העניקו הנשיא ורעייתו מתנה לילדי הנשים הגרות במקלט. 

צילום: מארק ניימן / לע"מ


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה