בנות ישראל מתגייסות למען אחיותיהן חולות הסרטן



הקמפיין הארצי של עמותת "זכרון מנחם" לתרומות שיער יוצא לדרך. יותר מ-200 מספרות ברחבי הארץ משתתפות בקמפיין, ויעניקו תספורת חינם עבור נשים המעוניינות לתרום את שיערן

"זכרון מנחם" ו"פנטן" קוראות לבנות ישראל לתרום את שיערן עבור ילדות ונשים חולות סרטן' הקמפיין ימשך לכל אורך חודש נובמבר. היום ומחר במסגרת ימי התרמה מרוכזים במספרות בכל הארץ.

"זכרון מנחם" מזמינה את נשות הארץ לתרום למטרה חשובה וגם ליהנות מתספורת חדשה. כל מה שנדרש זו צמת שיער אחת. הצמות יצטרפו אחת לשנייה, ויהיו לפאות עבור ילדות ונשים חולות סרטן, שמתמודדות - בנוסף לכאבים ולסבל שמביאה איתה המחלה - גם עם הקרחת שמסמנת אותן. בנות רבות מתביישות להראות ללא השיער: ילדות חברותיות הופכות מסתגרות ומבודדות, ונשים מסרבות לצאת מביתן. הפאות יחזקו את ביטחונן העצמי ויתנו להן כוח נפשי להתמודד עם המחלה.                                                   

מנכ"ל עמותת “זכרון מנחם”, חיים ארנטל: "החיבור בין התורמות לנתרמות והנתינה האנושית והחשובה יוצרים הרגשה חמה אצל המקבלות. האפשרות להעניק  חינם, לצעירות ולנשים  המתמודדות עם מחלת הסרטן, פאות איכותיות משיער טבעי ויפה, הינה תרומה בעלת ערך רב – היא  מועילה באופן ישיר ואמיתי ומרגשת  את כולנו – תורמים ונתרמים כאחד".

הקמפיין יתנהל במהלך חודש נובמבר. מי שלא תוכל להגיע למספרה עדיין יכולה לתרום – כל מה שנדרש הוא שיער ארוך ובאיכות גבוהה, ממנו גוזרים צמה באורך 30 ס"מ. את התספורת אפשר לעשות גם בבית ואת השיער אפשר לשלוח ל"זכרון מנחם" למרכז היום של העמותה, רח' ליאו ויסמן 10, ירושלים. פרטים נוספים על תרומות השיער, ניתן למצוא באתר "זכרון מנחם": www.zichron.org

"נשירת השיער בעקבות הטיפולים היא חוויה קשה מאוד. את מסתכלת בראי ומרגישה כאילו גזלו ממך את כל מהותך, את למעשה מסומנת". אחת מתופעות הלוואי של הטיפול הכימותרפי במחלת הסרטן, הינה נשירת השיער אשר יכולה להופיע כשבועיים לאחר הטיפול הראשון. ילדות, נערות ונשים החולות בסרטן מתמודדות מדי יום, לא רק עם המחלה עצמה, אלא גם עם ההשלכות הפסיכולוגיות והרגשיות של אובדן השיער וההתקרחות, כתוצאה מהטיפולים הכימותרפיים. למעשה, אותה קרחת "מסמנת" את האשה ומתייגת אותה באופן אוטומטי כ"חולת סרטן" -  תהליך שעבור רבות מן המתמודדות עם המחלה, הינו קשה מנשוא, ברמה האישית והחברתית.

מסקר שנערך ע"י המותג פנטן ועמותת "זכרון מנחם" בקרב נשים בישראל נמצא כי כמעט 40% מוכנות לתרום חלק נכבד משערן לטובת נשים שהן אינן מכירות, הנאבקות כיום במחלת הסרטן.

מנכ"ל עמותת “זכרון מנחם”, חיים ארנטל מוסיף: "הניסיון שלנו מראה כי השאלה הראשונה שמציגה הצעירה או האישה לרופא אינה דווקא על חומרת המחלה עצמה, אלא כיצד ישפיעו הטיפולים על שיער ראשה. האפשרות שלנו להעניק חינם, לצעירות ולנשים המתמודדות עם מחלת הסרטן, פאות איכותיות משיער טבעי ובריא, הינה  בעלת ערך רב – היא  מועילה באופן ישיר ואמיתי להתמודדות הנפשית ומרגשת  את כולנו – תורמים ונתרמים כאחד. הדרישה הגוברת לפאות מעלה את הצורך בתרומות נוספות של שיער ארוך ובריא. החיבור לפנטן הוא טבעי, שכן נוסחת הוויטמינים שבו תורמת לבריאות השיער ואיכותו. בנוסף, 'זכרון מנחם' מעניקה תמיכה לילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם, כדי לעזור לשאת בעול הקשיים הפיזיים והנפשיים מרגע גילוי המחלה הממארת ובתקופת ההתמודדות מולה."

הפאות, המוענקות על ידי עמותת זכרון מנחם הן משיער טבעי ואיכותי, ומותאמות אישית לכל אישה, לפי האורך, הצבע וסוג השיער הנדרשים. תהליך ההכנה של כל פאה משיער טבעי הוא יקר וארוך ונדרשות לו  כ-8 תרומות שיער, מהן ממיינים את השיער הבריא לפי צבע, סוג שיער ואורך. לכן קיימת חשיבות רבה לאיכות ובריאות השיער הנתרם. את השיער הממויין שוזרת פאנית מקצועית שאמונה על הכנת פאה, הדומה במראה ככל הניתן לשיער המקורי של האישה או הילדה.

הצלחת הפרויקט אשתקד הובילה להעלאת המודעות לנושא תרומות השיער וחשיבותו לנשים חולות סרטן בישראל. בנוסף, הביאה להתקדמות בשני מישורים עיקריים:

הענקת פאה משיער טבעי לכל אישה חולת סרטן בישראל: עמותת זכרון מנחם עוסקת משנת 2004  באיסוף תרומות שיער והענקת פאות לילדות חולות סרטן. שיתוף הפעולה עם פנטן הוביל להעלאת המודעות לתרומות שיער בישראל: בשנה הראשונה לפרוייקט המשותף נאספו פי 3  תרומות שיער יותר לעומת השנה הקודמת. בנוסף, פנטן תורמת סכום כספי של 350,000 ש"ח לזכרון מנחם, לטובת הרחבת מערך הכנת הפאות. שילוב של עלייה בכמות תרומות השיער ושל תמיכה כספית, אפשרו לעמותת זכרון מנחם להרחיב את מתן הפאות לכל אישה, נערה וילדה בישראל.

מתן פיאות בזמן קצר: עמותת זכרון מנחם הקימה בשנה האחרונה מערך מתקדם של ייצור פאות בהובלת פאניות מקצועיות ומסורות, המאפשר מתן שירות אישי לנשים בכל הארץ. העמותה משקיעה מאמצים על מנת להגיע לנשים בכל המחלקות האונקולוגיות בישראל כדי לתמוך בהן, ולהעניק להן פתרון מהיר, ללא עלות, לאובדן השיער. 

 

תמונה: באדיבות עמותת זכרון מנחם 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה