הנשיא לשעבר שמעון פרס: " "לא תרצח זוהי מצווה אבסולוטית הנוגעת לכל אדם"



הנשיא לשעבר שמעון פרס הגיע הבוקר לניחום משפחותיהם של הנרצחים בפיגוע הטרור שארע בבית הכנסת בהר נוף. פרס, שהגיע מלווה ברב דוד יוסף, השייח קבלאן מהעדה הדרוזית, עלי סוויד מהעדה הבדואית וראש עיריית אבו גוש ביקש לנחם את המשפחות

הנשיא לשעבר שמעון פרס אמר: "לא תרצח זוהי מצווה אבסולוטית הנוגעת לכל אדם. על רצח וטרור אין פשרה ואין נחמה. זוועת הטרור בבית הכנסת אינה מתקבלת על הדעת. סבי, צבי מלצר, נרצח בבית כנסת על ידי הנאצים כשהוא עטוף בטליתו רק בגלל היותו יהודי. גם היום, עמנו מאוחד תחת האמונה נגד כל רצח וטרור. זיכרונם של יקיריכם יהיה ברוך".

השייח קבלאן מן העדה הדרוזית הוסיף כי: "היהודים והדרוזים הינם אחים, ישראל לאחר 66 שנה חייבת לשמור על אחדות. זוהי חובתנו לארצנו ומולדתנו.".

בהמשך קרא פרס להרגעת הרוחות בירושלים ולהימנע מכל גילויי גזענות בין יהודים לערבים בישראל ואמר:  "בפיגוע הטרור הנורא נראתה גם גבורתם של שוטר דרוזי ומסירותו של עובד ניקיון ערבי- עלינו לשמור על הידידות והאחדות בין העמים כפי שאנו רואים כאן כעת. אין מקום לשנאה בירושלים ואין מקום לגזענות בעמנו. אנחנו מאוחדים גם בזמנים קשים".

במהלך הביקור סיפרו משפחות הנרצחים  לוין, גולדברג, טברסקי וקופינסקי לפרס על יקיריהם, כיצד עלו לארץ ישראל מתוך אהבת המולדת והציונות ועל הקושי להתגבר על הזוועה שאחזה בשכונה בעקבות הפיגוע שאירע בבית הכנסת. בבית משפחת טברסקי, פנה אחיו של הנרצח לפרס ואמר: "השלום בעולם יגיע כשכל העמים יפעלו לפי מצוות נח, אין דבר כזה רצח".  

בתמונה: מימין עלי סוואד, שמעון פרס, השייח קבלאן והרב דוד יוסף.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה