ניצולי שואה אתם כבר לא לבד



פרויקט חדש שיזם פורום ארגוני ניצולי השואה, במועצת הגמלאים בעיריית ירושלים, ויחל במרכז הרפואי שערי צדק, ידאג לטיפול, תמיכה וליווי לניצולי שואה המאושפזים בבית החולים

במסגרת הפרויקט יועסק צוות ייעודי אשר תפקידיו יהיו לטפל, לתמוך וללוות את ניצולי השואה המאושפזים במחלקות בית החולים מרגע קליטתם ועד שחרורם. הפרויקט הוקם מתוך צורך לספק מענה לצרכים הייחודיים של ניצולי השואה הסובלים מבדידות, גיל מתקדם ובעיות רפואיות וכלכליות ורבים מהם עריריים וללא קרובים הסועדים אותם.

המרכז הרפואי שערי צדק נרתם להובלת הפרויקט כפיילוט מתוך היותו בית החולים המשרת אוכלוסייה גדולה של ניצולי שואה ובתקווה כי הפרויקט יורחב לבתי חולים נוספים בארץ.

מר אשר אוד, יושב ראש פורום אירגוני ניצולי השואה בעיריית ירושלים, פועל רבו למען קידום והגשמת הפרויקט, שעלותו מוערכת במאות אלפי שקלים.

במרץ האחרון ציינה העירייה את סיום פרויקט "שנת מיצוי זכויות ניצולי השואה בירושלים" במסגרתו כ-1400 מתנדבים של עיריית ירושלים יצרו קשר עם 19 אלף ניצולי השואה המתגוררים בעיר במטרה לסייע להם להגיש בקשות למיצוי מלוא הזכויות המגיעות להם ובכך  לאפשר לכל ניצול שואה בירושלים לקבל סיוע מרוכז במקום אחד מכלל הגופים הפעילים, וזאת על ידי הגעה אישית עד לפתח ביתו.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת "הדאגה לניצולי השואה היא מחויבות מוסרית עליונה שלנו כחברה. אני מקווה שהיוזמה המגיעה מירושלים תתפשט לרחבי הארץ והפרויקט יגדל ויתעצם. זה המעט שאנו כבני אדם יכולים לעשות למען אלה ששילמו מחיר כל כך כבד בחייהם בשביל להעניק לנו את הזכות לחיות פה".

יוזמת הפרויקט הילדה רג׳ואן ״מדובר בהגשמת חלום, רבים מדברים על התודה שאנו חווים לניצולי השואה אך לצערי לא אחת הם נזנחים ובודדים לעת זקנה. הפרויקט שיזמתי נועד לאפשר להם לעבור את התקופה המורכבת והרגישה של האשפוז הרפואי בכבוד ובתמיכה שתחזק לא רק את גופם אלא גם את נפשם״.

סמנכ״ל רפואה המרכז הרפואי שערי צדק, ד״ר עובדיה שמש ״שערי צדק רואה חשיבות גדולה בתמיכה בפרויקט כחובה הומנית לאוכלוסיית ניצולי השואה״.

מועצת הגמלאים של עירית ירושלים הינה גוף המאגד את 36 ראשי ארגוני הגמלאים הגדולים בעיר. המועצה הוקמה בראשית הקדנציה הראשונה של ראש העיר ניר ברקת והוא העומד בראשה. את המועצה מובילה הגב' סימה זיני.

המועצה עוסקת במגוון נושאים לטובת הגמלאים ובני הגיל השלישי בירושלים ומפעילה שמונה ועדות שונות הפעילות בנושא בניהן: תעסוקה ומתנדבים, תרבות ואירועים, זכויות הגמלאים וכן, פורום ארגוני ניצולי השואה.

 

תמונה: flash 90



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה