חדש בירושלים: המסלול הכתום לבנייה



מסלול מהיר חדש הושק בירושלים לקיצור וייעול הליכי הרישוי להוצאת היתר לבניית ממ"ד ומעליות, המשמעות בקשות לבניית ממ"ד ומעלית יובאו לדיון בוועדה המקומית לתכנון ובניה תוך 30 ימי עבודה

המסלול החדש נועד להקל ולפשט את הליך הוצאת היתר לבניית ממ"דים ומעליות ובדרך זו להקל על התושבים.

עד-כה נדרשו תושבי העיר לעבור תהליך רישוי מלא ומורכב שאינו סביר לבקשות פשוטות. התהליך ארך בממוצע כשנה וכלל תנאים מרובים וכלליים אותם נדרש המבקש למלא, גם אם לא היו רלוונטיים למהות הבקשה וריבוי התנאים גרם להליך ארוך, מסורבל ויקר.

סגן ראש-העיר ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון קובי כחלון, יחד עם מהנדס העיר החליטו ליזום את המסלול המהיר – "המסלול הכתום" הכולל שני נתיבים להוצאת היתר בניה לבניית ממ"דים ולהוספת מעליות, כל זאת על מנת להרחיב, למגן ולשפר את הנגישות לבית התושב.

המסלול החדש הינו שיתוף פעולה בין עיריית ירושלים- האגף לרישוי ופיקוח, לפיקוד העורף  - מהנדס המחוז בפיקוד העורף (רב סרן, טל כהן).

באגף לרישוי ופיקוח מתחייבים לשבץ את הבקשה לדיון, תוך 30 יום ממועד פתיחת התיק.

 יש לציין כי מרבית התנאים שנדרשו למילוי לאחר הדיון בוועדה בוטל, כך שניתן יהיה לקבל את ההיתר בזמן קצר ביותר.

בנוסף, קיצור וייעול ההליכים נובע מכך שמדינת ישראל נערכת בשנים האחרונות במגוון נרחב של תחומים להתמגנות ומתן מענה מינהלי, לוגיסטי ומבצעי לתושביה בעתות חירום. בנוסף, לאחרונה וכחלק ממסכת הפקת הלקחים ממבצע "צוק איתן" עולה כי יש לספק מענה מיטבי לביטחונם האישי של תושבי העיר בעתות חרום.

ראש-העיר ירושלים, ניר ברקת מציין כי "מדובר במהפכה בשיפור השירות לתושבי הבירה, אשר תאפשר הרחבת ומיגון ביתם באופן הקצר והמיטבי ביותר. בדרך זו העירייה מאפשרת לתושבי הבירה להעלות את רמת חייהם ולהפוך את ביתם לבטוח יותר בעתות חרום".

לדברי אופיר מאי, מנהל אגף רישוי ופיקוח "מדובר בשדרוג משמעותי בשירות לתושבי העיר, אשר עד היום נדרשו לעבור תהליך רישוי מלא ומורכב שאינו סביר לבקשות פשוטות".

להלן עיקרי המסלול המהיר לבניית ממ"ד:

מונה רפרנט ייעודי במחלקת הרישוי לטיפול בבקשות מסוג זה.

הבקשות ייבחנו וישובצו לדיון בוועדה המקומית לתכנון ובניה, או ברשות רישוי כ-30 יום מסיום שלב פתיחת התיק. 

לאחר אישור הוועדה המקומית יועברו פרטי מבקש ההיתר למהנדס פיקוד העורף אשר  יזמן את המבקש לפגישה, לצורך עריכת תיאום תכנון וזאת לא יאוחר מ-7 ימים לאחר קבלת פרטי הבקשה.

 בנוסף, תינתן האפשרות להתייעץ עם מהנדס פיקוד העורף טרם תחילתו של הליך הרישוי.  

להלן עיקרי המסלול המהיר למעליות:

נועד לסייע למבקשים לבנות מעלית לצורך שיפור הנגישות לבניין והקלה על הדיירים בבניינים רבי קומות.

מונה רפרנט ייעודי במחלקת הרישוי לטיפול בבקשות מסוג זה.

הבקשות ייבחנו וישובצו לדיון בוועדה או ברשות רישוי כ-30 יום מסיום שלב פתיחת התיק. 

תמונה: flash 90 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה