40 שנה לאחר מותו – ישופץ קברו של אוסקר שינדלר בירושלים



בדיוק 40 שנה לאחר מותו, התקבלה ההחלטה לשפץ את מתחם הקבר של חסיד אומות העולם אוסקר שינדלר, יקודם הפיתוח של סביבת חלקת הקבר ויוקם במקום אתר הנצחה בעלות כוללת של כ-2 מליון שקלים

במסגרת הפרויקט, ישוקמו דרכי הגישה לכלל בית הקברות הקתולי בהר ציון ולקברו של שינדלר בפרט, יוקמו פינות ישיבה וצל, ותחודש סביבת הקבר. בנוסף, חדרים שנמצאים במתחם הקבר ישופצו ויוקם בהם אתר הנצחה לזכרו ולהנצחת מורשתו. העבודות במקום יחלו בחודשים הקרובים ויסתיימו במהלך שנת 2015.

אוסקר שינדלר הוכר כחסיד אומות העולם אודות הצלתו מעל אלף יהודים מהשמדה, תוך שהוא מערים על הנאצים ומסכן את עצמו, כספו ומעמדו. היהודים שהציל ובני משפחתו קיימו את בקשתו האחרונה להיקבר בישראל, והעלו את ארונו ארצה, אל בית הקברות הקתולי בהר ציון. קברו משמש אתר עלייה לרגל לאלפי תיירים, לניצולי שואה וילדיהם, כחלק מהכרת הטוב לפועלו, והיותו נקודת אור עבור יהודי פולין אשר ניצלו הודות למעשי גבורתו.

האב פיירבטיסטה פיצהבאלה ראש המסדר הפרנציסקני: "הפרויקט המשותף הינו כחלק מהרצון להנציח את  מר אוסקר שינדלר. הוא ביקש להיקבר בעיר הקודש והובא אל בית הקברות הקתולי בהר ציון. הקוסטודיה טרה סנטה ממשיכה לכבד את זכרו ורואה בפיתוח חלקת הקבר והנצחתו פרויקט חשוב לירושלים בכלל ולקוסטודיה בפרט".

ענר עוזרי, ממונה על אגן העיר העתיקה: "הפרויקט נולד הודות לשותפות עם הקוסטודיה טרה סנטה, וכחלק מהכרת טובה צנועה למר שינדלר, אשר הציל יהודים רבים כשהוא מסכן את חייו באחת התקופות הקשות ואפלות של האנושות. בציון 40 שנה לפטירתו, נאפשר לאחרוני הניצולים ולתיירים הרבים שפוקדים את המקום להגיע אליו בבטחה ונכבד את זכרו כשנקדיש לו מקום יפה ומשופץ שמספר את סיפורו".

 תמונה: באדיבות יח"צ

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה