גאווה ירושלמית: משלבים את השונה



דו"ח מדד ההכללה של אקי"ם לשנת 2014 קובע: העיר ירושלים מובילה בהכללה של אנשים עם מוגבלויות בקהילה. העיר ירושלים מעודדת פיתוח שירותים לאנשים מיוחדים

דו"ח אקי"ם לשנת 2014 מציין כי "בעיר ירושלים  קיים המספר הרב ביותר של אנשים עם מוגבלות שכלית והעירייה מקצה משאבים למען הכללת האנשים המוגבלים בקהילה,  מקדמת ומעודדת פיתוח רצף  שירותים לאנשים  המיוחדים ולבני משפחותיהם. העירייה  מפעילה מעון יום, בתי ספר הקולטים גם ילדים מהפריפריות, מסגרות דיור בקהילה, וכן פועלת רבות  גם בנושא התעסוקה בשוק החופשי וכן שילוב ילדים מוגבלים במערכת החינוך. פעילות ברוכה זו לא הייתה מתבצעת ללא הנהגת העיר על ידי ראש העיר ועל ידי אנשי מינהל הרווחה והחינוך בעירייה וזאת למען הכללת אנשים עם מוגבלות בקהילה בכל תחומי החיים".

טקס פתיחת יום ההתרמה בבית הנשיא במעמד אשת נשיא המדינה, הגב' נחמה ריבלין  התקיים אתמול ובהשתתפות נציגי הערים החדשות שהצטרפו להוביל בהכללת אנשים עם מוגבלות שכלית, בו הוכרז ירושלים כמובילה בהכללת אנשים עם מוגבלות שכלית לשנת  התשע"ה. 

ראש העיר ניר ברקת אמר  " זו חובתנו וזכותנו לפעול לשילוב אנשים עם מוגבלות בכל תחומי החיים והעשייה בירושלים. שילוב אנשים בעלי מוגבלויות פיזיות  הוא דבר חשוב ומבורך. אני קורא לכולם להתאים את סביבת העבודה ולשלב בעלי מוגבלויות, אנו מחויבים לכך ואני מודה לאקי"ם על הבחירה."

מדד ההכללה, אותו משיקה אקים הינו מדד חברתי משולב שנועד לבחון מידי שנה את עמדות הציבור ביחס לאנשים עם מוגבלות שכלית ואת מדיניות השלטון המקומי בערים בישראל.

בשנת 2013 נמצאה העיר ירושלים כעיר המובילה את הנושא יחד עם הערים אשדוד, רעננה ודימונה, והשנה הצטרפו אליהם הערים ראשון לציון, כפר סבא וראש העין .

תמונה: flash 90 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה