מת מפצעיו הפצוע האנוש בפיגוע הדריסה



מבית החולים הדסה נמסר כי הצעיר בן ה-17 שפונה כשהוא במצב קשה מהזירה בפיגוע שלשום, נפטר מפצעיו. פצוע נוסף מאותו פיגוע מאושפז בהדסה במצב בינוני-קשה, בהכרה מלאה ובמצב יציב. בתוך כך, הבערת צמיגים ופחי אשפה במחנה פליטים שועפט

הבוקר (יום ו') נקבע מותו של שלום אהרון בעדני, בן 17, תושב רמת שלמה ונכדו של הרב בעדני חבר מועצת גדולי התורה של ש"ס. בעדני הגיע לבית החולים הדסה לאחר שהמחבל דרס אותו כשהוא במצב אנוש עם פגיעת ראש קשה, תחילה הוא הוגדר כפצוע אלמוני ושכב שעות ללא זיהוי עד שלבסוף זוהה בעזרת טלפון נייד שמצאו כוחות איחוד הצלה שהשוו את התמונות בטלפון שמצאו לבין הפצוע. 

מהדסה נמסר הבוקר כי שלום אהרון בעדני נפטר הבוקר מפצעיו. ו
פצוע נוסף מאותו פיגוע נמצא מצב בינוני קשה, בהכרה מלאה, יציב. 
 

היום (יום ו׳) הובא למנוחות בהר המנוחות בירושלים, אלפים השתתפו במסע הלוויה כמו גם הראשון לציון הרב יצחק יוסף שספד לו ותקף את העולים להר הבית ורמז.

ההרוג הראשון מהפיגוע דריסה הוא רפ״ק גדעאן אסעד ז"ל, קצין מג״ב שנרצח בפיגוע הדריסה בירושלים, אשר הובא למנוחות אתמול בבית העם בכפר בית ג׳אן. 

בתוך כך, תפילת הר הבית הסתיימה ללא חריגים עם זאת היו מספר אירועים של הפרות סדר במהלך הלילה התגודדו כמה עשרות רעולי פנים בכניסה לצור באהר והחלו ליידות אבנים ולירות זיקוקין לעבר כוח משטרה ולוחמי מג״ב שביצע פעילות במקום למניעת הפרות סדר. הכוחות הדפו את הפורעים לתוך צור באהר וזיהו דמות שמובילה ומלהיטה את הפורעים להמשיך בעימותים אל מול השוטרים.&צוות של בלשים ממרחב קדם ומג״ב עצרו את רעול הפנים שהוביל את העימותים, יחד איתו נעצרו על ידי השוטרים ולוחמי מג״ב הגלויים 2 קטינים נוספים. מהמשטרה נמסר כי במהלך החקירה עלה כי רעול הפנים הדומיננטי, הינו גבר כבן 40 תושב צור באהר ממשוחררי עסקת גלעד שליט שבפעילותו אמש חשוד גם כי הפר את תנאי שחרורו. 

משטרת ירושלים מדגישה כי ידה הארוכה תגיע לפורעי החוק בפעילות גלויה וסמויה ותביא למעצרם במהלך הפרת הסדר וגם לאחריה.

כמו כן, במהלך פעילות של לוחמי מג״ב בסמטאות הרובע המוסלמי בעיר העתיקה, זוהו מספר צעירים שיידו אבנים וירו זיקוקין לעבר הכוח. הלוחמים הגיבו במהירות ובנחישות, רדפו אחר הפורעים ועצרו שניים מהם, בגיר וקטין והם הועברו לחקירה. 

לוחם אחד נפגע קל מאבן ופונה לקבלת טיפול רפואי בביה״ח שערי צדק. היום (יום ו׳) בימ״ש השלום בירושלים האריך את מעצרו של ג׳מאל אבו גמל מג׳בל מוכבר שנעצר אתמול במהלך הפרות הסדר כשהוא רעול פנים. מעצרו הוארך עד ליום שני הקרוב, החשוד שוחרר בסוף שנת 2013 במסגרת הפעימה השלישית. עם כל זאת במחנה הפליטים שועפט בצפון העיר, הבעירו צעירים צמיגים ופחי אשפה בתוך מחנה הפליטים ומיידים אבנים לעבר לוחמי מג״ב שמטפלים בהפרת הסדר תוך שימוש באמצעים. המצב בשליטה. לצד הפעילות המבצעית נמסר מהמשטרה כי מתבצעת הידברות שוטפת עם גורמים שונים באוכלוסיית מזרח ירושלים. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה